9.9.25

Toate religiile sunt o formă de sclavie organizată (sursa net)

 Toate religiile sunt o formă de sclavie organizată…🫵🫵🫵


Am petrecut ani studiindu-le. Creștinism, islam, iudaism, hinduism, budism, bahá’í, sikhism, orice vrei. Toate îți vând același mecanism: o poveste de frică, supunere, ierarhie și vină.


Toate au fost inventate de bărbați pentru a controla femeile.

Toate legitimează nedreptatea socială și rasială.

Toate promovează ideea că există cineva mai „ales”, mai „curat”, mai „aproape de dumnezeu” decât restul.

Toate îți spun să te supui.


Toate cărțile „sfinte” sunt manuale de politică și propagandă, nu de etică.

Acolo nu e morală. E frică mascată în virtute.

E control emoțional deghizat în înțelepciune.

E abuz spiritual lăudat ca „adevăr etern”.


Religia nu e separată de politică.

Religia ESTE politică.

Toți dictatorii, toate sistemele opresive, toate imperiile, toate coloniile, TOATE au folosit religia ca scuză.


Spui ceva?

Ești pedepsit.

Critici religia?

Ești un păcătos.

Te îndoiești?

Ești rătăcit.

Nu te supui?

Mergi în iad.

Asta e „libertatea” religiei.


Religia spune că femeia trebuie să fie acoperită, să tacă, să fie umilă.

De ce nu se acoperă bărbatul?

De ce doar ea trebuie să „tenteze” și să fie „curată”?

De ce corpul femeii e o problemă, dar al bărbatului e libertate?

Nimeni nu răspunde, doar se repetă: „Așa vrea dumnezeu.”


Când un copil se naște, nu alege. I se impune.

De mic este spălat pe creier cu „păcat”, „rușine”, „dumnezeu vede”, „dumnezeu bate”, „vei arde”.

Îi este ucis liberul arbitru înainte să știe ce înseamnă.


Și apoi, la maturitate, ni se spune că avem „libertatea de a alege religia”.

Asta nu e alegere.

E condiționare.

E dresaj psihologic, generație după generație.


Religia justifică uciderea în masă (cruciade, jihad, pogromuri, sacrificii).

Justifică sclavia.

Justifică colonialismul.

Justifică violul.

Justifică mutilarea genitală.

Justifică apartheidul.

Justifică toate crimele făcute „în numele lui dumnezeu”.


Creștinismul a ars femei de vii și a numit asta „protecție spirituală”.

Islamul omoară femei cu pietre și îi spune „lege divină”.

Iudaismul spune că femeia e necurată și nu poate intra în templu.

Hinduismul a susținut arderea văduvelor.

Budismul interzice femeilor accesul în unele mănăstiri.

Sikhismul predică egalitate, dar în practică femeile tot nu conduc.

Toate sunt ipocrizie.


Și toate cer sacrificii, supunere, genunchi plecați și tăcere.

Toate au nevoie de frică.

Fără frică, religia nu funcționează.

Fără rușine, nu te poate controla.

Fără vină, nu te poate manipula.


Religiile NU vor ca tu să gândești.

Vor să crezi. Să repeți. Să nu întrebi.


Când un om spune „dumnezeu a zis”, discuția se oprește.

E acolo finalul rațiunii.

Pentru că nu mai ai voie să analizezi.

Nu mai ai voie să observi contradicțiile.

Totul devine tabu.


Și dacă spui ceva — ești etichetat: eretic, păcătos, rătăcit, antihrist, apostat, pierdut.


Religia este cel mai mare mecanism de control social din istoria umanității.

Și este încă în funcțiune.

Sub pretexte de „credință”, „tradiție”, „respect”, „alegere personală”.


Dar nu e alegere.

Este frică transmisă din mamă în copil.

Este rușine băgată în oase din copilărie.

Este control. Sistemic.

Este sclavie invizibilă.


Vrei să fii liber?

Atunci trebuie să ai curajul să spui adevărul despre religie, oricât ar durea.

Toate religiile sunt o frână pusă peste conștiință.

Toate te vor obedient.

Niciuna nu te vrea cu adevărat liber.


Toate religiile disprețuiesc femeia prin însăși biologia ei.


Cel mai clar exemplu? Menstruația.

Un proces natural, ciclic, vital pentru reproducere.

Fără el, omenirea nu ar exista.

Și totuși, în TOATE religiile este văzut ca o murdărie.

Un păcat.

O „impuritate”.

O „rușine” ce trebuie ascunsă, izgonită, pedepsită tăcut.


Iudaismul spune că o femeie la menstruație e „niddah” – necurată.

Timp de 7 zile, nu are voie să atingă soțul, patul, mâncarea, templul.

După, trebuie să se purifice într-o baie rituală.

Ca și cum sângele ei o face murdară.


Creștinismul, moștenind acest model, o exclude.

Nu are voie să atingă lucruri „sfinte”.

Femeile, în tăcere, stau în biserici știind că „nu sunt vrednice”.

Nu se vorbește despre menstruație, e un tabu rușinos.

Iar în unele secte, femeile încă sunt izgonite din spații sacre în acele zile.


Islamul este și mai clar:

Femeia nu are voie să se roage, să postească, să atingă Coranul, să intre în moschee în timpul menstruației.

Trupul ei e considerat „najs” – impur.

Nu are voie să întrețină relații.

Bărbatul e „scutit” de apropiere.

Femeia e trimisă în colț, până devine „curată”.

Adică, până nu mai e ea.


Hinduismul o izolează complet:

Femeia e considerată „necurată” și trebuie să fie separată de familie.

Nu are voie să gătească, să atingă vase, să doarmă în patul ei.

Există chiar „colibe de menstruație”, în care femeile sunt izolate fizic, ca niște paria temporari.

Există femei care mor acolo, mușcate de șerpi, arse sau înghețate.

Dar „așa vrea zeul”.


Budismul și taoismul, deși aparent „mai blânde”, impun același concept de impuritate energetică:

Femeia menstruată e interzisă în anumite ritualuri.

Este considerată dezechilibrată spiritual în acele zile.

Tăcere. Rușine. Distanță.


Toate religiile, fără excepție, transformă menstruația – un proces biologic normal – într-un stigmat.

Femeia devine, periodic, o ființă de mâna a doua.

O anomalie temporară.

Un inconvenient rușinos.


Dar realitatea este: nu sângele e murdar.

Ci gândirea care îl condamnă.


Femeia sângerează lunar ca parte din echilibrul vieții.

Dar religia nu vrea echilibru.

Vrea rușine.

Vrea separare.

Vrea tăcere în fața unei evidențe naturale, ca să păstreze dominația bărbatului și controlul asupra corpului femeii.


Și atunci apare întrebarea:

De ce toate religiile au o problemă cu corpul femeii?

Răspunsul e  simplu:

Pentru că trupul femeii le scapă de sub control.

Poate da viață.

Poate sângera fără să moară.

Poate simți intens.

Poate gândi liber.


Religiile, construite de bărbați, se tem de femeia care nu se rușinează de trupul ei.

Se tem de femeia care își cunoaște biologia, natura, forța.

Așa că o reduc la „păcat”.

O numesc „impură”.

O acoperă. O izolează. O educă în rușine.

Încă din copilărie, o fată e învățată să se simtă greșită pentru ceea ce este.


Religiile nu sunt doar misogine.

Sunt anti-viață.

Anti-natură.

Anti-trup.


Și când transformi menstruația într-o condamnare lunară, creezi generații întregi de femei care se urăsc pe ele însele fără să știe de ce.

Care se simt defecte.

Slabe.

Vinovate.

Neacceptate.

Și apoi devin mame și transmit aceeași rușine mai departe.


Acesta este unul dintre cele mai tăcute și eficiente lanțuri mentale pe care religia le-a pus vreodată pe gâtul unei ființe umane.

Să faci o femeie să creadă că sângele ei o face mai puțin valoroasă.


Adevărul e că sângele ei e viață.

Dar religia îl numește păcat.


Un copil care vine dintr-o mamă oprimată,

vine deja încărcat cu frici, cu ruşine, cu limite care

nu sunt ale lui.

Vine cu o tăcere în sânge, cu o vină care nu-i aparține, cu o amintire uitată a durerii transmise prin corpul femeii ce l-a purtat, prin emoțiile şi gândurile pe care mama nu le-a putut exprima,

ci doar le-a tăcut, le-a ascuns, le-a îngropat adânc.

Această moştenire nevăzută îl însoțeşte de la început, definindu-i felul în care se va raporta la sine şi la  lume, până când conștientizează şi rupe lanţul.”

Decalogul după Hess de ALINA NEKEGA (sursa net)

 

Decalogul după Hess     de Alina Nelega

Hess în celulă. 93 de ani. Masa e pusă pentru două persoane, tacîmuri, lumînări. Din masă, de pe masă, de sub faţa de masă vor apărea cele necesare. Hess definitivează ultimele detalii. Lumina rămîne plină, sală-scenă.

 

Bună seara, domnilor. Şi doamnelor. Şi bine aţi venit în studioul nostru de la Spandau, Berlin, în  centrul Germaniei, centrul Europei, centrul lumii! Ţara lui Goethe, a lui Beethoven, a lui Hölderlin, a lui Heidegger, paradisul universităţilor, ţara niebelungilor, ţara lui Hänsel şi Gretel. Ştiu că mă vedeţi. Ştiu că mă auziţi. Am ştiut-o de-acum patruzeci de ani, cînd aţi instalat camerele. Nici nu v-aţi dat osteneala să le ascundeţi ca lumea. Prostul de Hess! Nu se prinde el. Da, mi-a plăcut să fac pe prostul. E comod, e inofensiv, proştii sînt sarea pămîntului, ei ung mecanismul lumii, fără ei nimic nu s-ar întîmpla! Mă bucur că sînt prost, sînt mîndru că sînt prost! Cel mai prost nazist. Ultimul nazist.

 

Casetele se înregistrează şi se schimbă automat. O dată la şase luni cineva, un nimeni, un nimic le vizionează prin sondaj sau le reciclează şi gata. Cu banda pe care aţi înregistrat-o, cu viaţa mea din ultimii patruzeci de ani, puteţi înconjura Pămîntul de şapte ori. E egală cu de două ori distanţa pînă la lună. Fiecare zi e-acolo, fiecare oră, minut, secundă. Casetele alea sînt viaţa mea. Casetele alea de plastic reciclate în circuitul industrial, din care aţi făcut rame de ochelari, învelitori de caiete, huse de scaune, prezervative, jaluzele, tuburi de pixuri, cozoroace de şepci, dosare cu găurele mărunte pentru bibliorafturi, ştergătoare de parbriz, ba chiar şi parbrize. Tocuri de pantofi, pungi de plastic pentru împachetat sucuri, conserve şi cîrnaţi. Viaţa mea a ajuns ambalaj de cîrnaţi.

 

Bănuiesc că la început v-aţi distrat de minune. Vă holbaţi în ecranele alea zi şi noapte, făceaţi cu schimbul, vă uitaţi cum dorm, cum mă cac, cum îmi fac laba, cum mă scobesc în nas! Nu m-aş mira să aud că, în primele zile, v-aţi invitat şi prietenii. Unde cinăm azi? La restaurantul grecesc? A, nu, eu iau masa cu Hess. Ştii cine, nu?  El mănîncă şalău cu sos Meunier, cabernet, puţin Stilton şi tort cu frişcă. Nu bea bere niciodată. E neamţ, sigur că e neamţ. Da’ pur şi simplu nu bea bere. Eu o să-mi comand o pizza. Vino şi tu, dacă vrei. E mai tare ca Marilyn Monroe. Numa’ că n-are ţîţe. O să luăm şi nişte Diet Coke. OK, puţoilor, beţi-vă pişatul ăla cu zaharină, că nu oricine mănîncă homar pe banii poporului american. Fuck you.

 

Asta înainte ca statul german să preia custodia mea. Acum primesc chifteluţe cu orez de două ori pe săptămînă şi în rest – spanac! Patria recunoscătoare nu mai are bani pentru un bătrîn veteran de război. Deutschland über alles mă lasă să mor de foame.

  

Ziua Mondială a Sinuciderii

 

Dar azi e altceva. Azi e o zi mare. Am pregătit masa cu mîna mea, pentru o ocazie specială. Din pachet. Am şi eu fanii mei. Îmi trimit tot felul de pachete. Nu, nu e ziua mea. N-o să ghiciţi niciodată.

 

Astăzi e 17 august 1987. Pare o zi ca oricare alta. Dar nu e. Ieri, da, ieri a fost o zi obişnuită, a fost 16 august. Nimeni n-o să-şi mai aducă aminte de ziua de 16 august 1987 peste o lună. Ce făceaţi în 16 august 1987? Ce mirosuri aţi simţit, ce aţi mîncat? Aţi făcut dragoste pe 16 august 1987? Era cald, era frig? A plouat? La ce vă gîndeaţi pe 16 august 1987? Eraţi în vacanţă, vă aduceţi măcar aminte unde v-aţi petrecut vacanţa în 1987? Cum arăta mama voastră în 16 august 1987? Dar voi? Ce culoare avea cămaşa, cravata, batista cu care v-aţi şters fruntea? Aţi dat vreun telefon? Cine vă era cel mai bun prieten în 16 august 1987? Aveţi vreo fotografie din 16 august 1987? Aţi existat măcar pe 16 august 1987? Un gînd, o idee, o dorinţă din 16 august 1987!

 

În schimb azi e o zi specială. E Ziua Mondială a Sinuciderii. Eu am decretat-o. Azi, 17 august. Şi o sărbătoresc aşa cum se cuvine. Ei, dar ASTA, din păcate, n-o s-o mai vedeţi. De ce? Păi, odată că sinuciderea e ceva foarte personal. Ca schimbatul lenjeriei. Noi, germanii, sîntem o naţiune simplă. Nu ne place să facem prea mult caz. Nu ne place sîngele. Nu ca japonezii. Nu mă pot sinucide în faţa camerelor, a posterităţii. A voastră, adică, voi care nu sînteţi aici, deşi eu vă vorbesc, iar acuma, cînd mă auziţi, eu nu mai sînt de mult aici. Ca stelele alea, cînd le vezi lumina ele au dispărut de milioane de ani. (Scoate o steluţă galbenă, apoi încă una, în timp ce vorbeşte.) Mii şi milioane de ani lumină. Misterul Universului. Micuţele stele, care sclipesc aşa frumos noaptea...în limpezimea cerului de vară...poezia translucidă a cerului, iarna...Cine n-a privit vreodată cerul ţinîndu-şi iubita de mînă? Cine n-a compus o poezie cu ochii la cer? Constelaţii întregi. (Mai scoate una, încă una şi tot aşa.) Constelaţia Hersch, constelaţia Roth, uite! Jankelevici, Steilmann, Lifschitz, Bergman, Wieder. Tot zodiacul! Cerul înstelat deasupra mea...Kreisler, Wiessmann, ce frumos!

 

Da...era frumos...ei, n-are rost să vă supăraţi, chiar dacă n-o să vedeţi evenimentul central, vă dau voie să priviţi cina. E o cină intimă, dar puteţi participa. Pentru că v-aţi purtat, în general, destul de frumos cu mine, mi-aţi adus ziare şi fotografii. Chiar un televizor, asta înainte de a mă opera de cataractă. Între timp am auzit că s-a inventat şi în culori. E, ce contează, e bun şi radioul. Aţi fost drăguţi, popor de secături, naţie de bastarzi. Vă fac cadou înregistrarea asta.

 

Trebuia deja să fi venit. Aşa e el, are o fire cam independentă, nu prea vine la timp şi, cînd ai nevoie de el, are treabă în altă parte. Dar de venit tot vine pînă la urmă. Intră şi iese cînd vrea. Aşa e el, mai...neconvenţional. E cam ocupat, aşa că s-ar putea să întîrzie puţin. Dar pînă atunci noi putem începe cu un schnaps. Sau poate preferaţi şampanie.

 

Toast

 

Sinuciderea. Sinucidere vine din latină. Sui – pe sine şi cide – a ucide. Suicidium. În societăţile primitive, sinuciderea era adesea rituală. Atitudinea faţă de sinucidere s-a schimbat de la Sfîntul Augustin încoace. El a pus bazele doctrinei creştine împotriva sinuciderii.

 

Procentul de sinucideri printre femei e destul de scăzut. În general, sinucigaşii sînt bărbaţi, adolescenţi sau bătrîni între 75 şi 84 de ani. La 93 nu-i nici un pericol. Asta rămîne de văzut. Sinucigaşii obişnuiesc să vorbească despre moarte înainte de a-şi lua viaţa. Eu am să vorbesc despre altceva. De obicei bărbaţii reuşesc să se sinucidă din prima încercare. Ei folosesc adesea arme de foc, mai ales pistoale. Hemingway s-a sinucis cu puşca lui de vînătoare. Hitler s-a împuşcat în gură. Încheietura mîinii lui era slabă şi moale. Avea nevoie de un punct de sprijin.  Nietzsche... credea în sinuciderea raţională.

 

Prosit!

 

Confesiunea

 

Domnilor! Doamnelor! Iată-mă, azi, în faţa voastră. Pe mine, Rudolf Hess, cea mai mare eroare judiciară a secolului. Condamnat pe nedrept, închis patruzeci şi şapte de ani, fără vină. În seara asta, la cină, veţi auzi confesiunea mea. Voi vorbi, în faţa voastră şi în faţa lui. Ca Moise, în Egipt. Şi eu m‑am născut în Egipt. Ca şi el. Şi eu mi-am mîntuit poporul. Şi eu, ca şi el, am fost scuipat de ai mei.

 

Iese lumina din sală, rămîne scena.

 

1. SĂ NU AI ALŢI DUMNEZEI ÎN AFARĂ DE MINE

 

Scuză-mă, stăteam cu spatele, nu te-am văzut cînd ai intrat. Era să-ncepem fără tine.

 

Spune-mi, ce culoare ai azi? Ieri ai fost roşu, alaltăieri albastru, cînd te superi eşti verde. Cred că săptămîna trecută nu te-ai simţit prea bine, ai fost cam oranj. (Se întoarce)Unde eşti? Iar ai dispărut. Poate iar ai murit. Mori şi te trezeşti, mori şi te trezeşti. Te joci. Îţi place să te joci, îţi place să faci pe prostul. Exact ca mine.

 

La început nu mureai. Erai cu mine tot timpul, te duceam în călătorii, la conferinţe, erai cu mine de dimineaţa pînă seara, chiar în momentele mai intime. Nu exista jenă între noi, ne iubeam. Am crezut că şi tu mă iubeşti şi eram fericit. Pe urmă, fără nici un motiv, ai început să te schimbi. Era din ce în ce mai greu să te găsesc. Căpătai formă în cele mai cretine momente. Odată te-am văzut în ochii unui melc, mamăăă ce faţă aveai! altă dată după urechea lui Goebbels, în manşeta lui Churchill şi chiar sub mapa de pe biroul meu, atunci cînd...ce naiba căutai după urechea lui? Îi şopteai ceva? Lui? Asta a fost culmea trădării, să ştii. Rîdeaţi de mine, făceaţi glume pe seama mea, cu Gobi, cu ţăranul ăla şi cu Himmler, căcănarul, găinaţul ăla, cu toţi soldăţoii ăia greţoşi care n-au urcat în viaţa lor într-un Messerschmidt. N-aş fi crezut aşa ceva despre tine, m-ai dezamăgit, încă de-atunci. Pe urmă, am tot încercat să-ţi atrag atenţia. Şi te rugam, încercam să te fac să-mi vorbeşti. E bine sau nu e bine, să merg sau să nu merg acolo, să intru sau să nu intru? Să semnez sau să nu semnez? Ce să fac, Doamne, dă-mi un semn! Şi tu...nimic. Pînă-ntr-o zi mi-am dat seama. Cum era să ştiu că eşti mut? Mă gîndeam eu că eşti surd? Că vorbeşti prin semne? Că doar de-aia zicem toţi: Doamne, dă-mi un semn! Şi semne erau destule: aluniţe, cutremure, pete în soare, viţei cu două capete, solniţe răsturnate, inundaţii, meteoriţi, cîrcei, epidemii – de unde era să ştiu care sînt de la tine? Păi ce însemnau nişte semne nesemnate? Anonime!? Şi-atunci mi-am zis: da’ ia stai puţin, poate că ăsta nu ştie să semneze. Dacă nu aude, nu vede, nu vorbeşte, e clar că nu scrie şi nu citeşte. E analfabet. Ne lăsăm conduşi de un analfabet? Noi, cea mai culturală naţiune a Europei, centrul Europei, centrul lumii! Ţara lui Goethe, a lui Beethoven, a lui Holderlin, a lui Heidegger, paradisul universităţilor, ţara niebelungilor, ţara lui Hänsel şi Gretel?!

 

Şi atunci m-am hotărît să pun capăt acestei relaţii care mă obosea. Prea venea tot numai de la mine. Eu te rugam, te imploram, te visam, te vedeam peste tot. Te iubeam. Asta era. Te iubeam prea mult. Iar tu? Unde era partea ta? Nici un semn de prietenie, pur şi simplu nu mă vedeai. Poate erai orb. Lumea era condusă de un analfabet orb, surd, mut, care face semne. Şi nu tot timpul. Doar din cînd în cînd.

 

Nu poţi să îi condamni că l-au preferat pe El. Mai ales după ce li s-a spus că ai murit, iar tu n-ai făcut nimic să le arăţi că trăiai. Pe cînd El era acolo, avea grijă de noi, El ne spunea ce avem voie să facem şi ce nu. El ne cînta cîntece noi de leagăn, El ne arăta ce-i frumos şi ce-i urît, El ne învăţa cum să ne iubim patria, cum să ne alegem nevestele, cîţi copii să facem, ce să mîncăm, cu ce să ne îmbrăcăm. El ne spunea cînd să ne fie frig, cînd să ne fie cald, ce cărţi să citim şi ce cărţi să ardem, El dădea legi, pe care le şi semna, nu erau anonime, îl vedeai, îl auzeai, te vedea şi te auzea, nu puteai face nici o mişcare fără ştirea lui. Era peste tot. Asta numesc eu reciprocitate.

 

Poţi să-l înţelegi că a încercat să scape de concurenţă. L-am ajutat, de acord, aici am greşit, n‑ar fi trebuit să-l mint, dar am făcut-o pentru că eu, spre deosebire de ei, te iubeam. Întotdeauna mi-am dorit să te întîlnesc, erai singurul meu gînd, obsesia mea. Şi atunci am găsit soluţia. Matematic, simplu, copilăresc de simplu, ca în clasa întîi: am procedat prin eliminare. Am inventat legea aia, cu eugenia. Scopul ei era, de fapt, să te găsim pe tine. Nu te numeam, dar era clar că oricine te vedea, avea dreptul să te prindă şi să te aducă la noi, viu sau mort. Am pus şi un premiu pe capul tău. Şi au fost destui amatori. Să se termine cu handicapaţii, cu estropiaţii, cu mutilaţii, cu neajutoraţii, cu transsexuaţii! Să le facem un bine, să punem capăt suferinţei lor. N-a mai rămas un oligofren în toată Germania. Nici un imbecil. Toţi cei cu buză de iepure, gură de lup, care aveau capetele prea mari sau mai mici decît decretase El, cocoşaţii, piticii, homosexualii, ucigaşii în serie, paricizii, incestuoşii, perverşii, drogaţii, ah, am golit toate balamucurile, toate închisorile, Germania era curată! Pură, castă, ca-n paradis.

 

Numai tu nu erai de găsit. Veneau la început cîte zece, apoi douăzeci, apoi o sută, pe urmă nu i-am mai numărat. Într-o zi mi-am dat seama că i-am terminat pe toţi. Oare erai şi tu printre ei? Zvonuri despre moartea ta au mai fost şi înainte, cum puteam să fiu sigur? O vreme n-ai mai apărut şi atunci am crezut şi eu, ca toţi ceilalţi că ai murit. Am purtat doliu după tine, am inventat uniformele alea negre.

 

Şi cum nu pot avea alţi Dumnezei în afară de tine, fiindcă aşa mi-ai poruncit, am rămas singur.

 

2. SĂ NU-ŢI FACI CHIP CIOPLIT

 

Am încercat să mi te imaginez. Cum arată chipul tău? Ce faţă ai, în realitate, nu feţele pe care mi le arăţi, adevărul. N-am vrut să-mi fac chip cioplit. Am încercat să ajung la tine altfel.

 

Întotdeauna mi-a plăcut să zbor. Cînd am văzut prima oară un avion, mi-am imaginat că era condus de îngeri. Nişte îngeri negri, puternici, încruntaţi, îngeri ai morţii. Luftwaffe.

 

Altitudine: 100 de metri

Nu e cine ştie ce. Avionul vibrează, manşa trepidează. Mă feresc să mă uit în jos, mi‑e greaţă. Medicul lui Hitler m-a sfătuit să-mi masez urechile. O metodă chinezească de presopunctură. Scapi de frică. Urc. E toamnă. Păsările migrează spre Africa. În Egipt, la piramide, e plin de berze.

 

Altitudine: 200 de metri

Mă apropii de nori. Intru. Sînt singur, mă simt singur, dar din ce în ce mai puternic. Mă pregătesc, surprinde-mă.

 

Altitudine: 300 de metri

Nu mai văd nimic. Vîntul bate din ce în ce mai tare, parcă sînt pe o plută, înaintea furtunii. Urc.

 

Altitudine: 800 de metri

Am trecut de nori. Deasupra, soarele arde, e dimineaţă şi de-abia a răsărit. Te caut, dar lumina lui mă orbeşte. Îmi trag apărătoarea peste ochi. Unde eşti?

 

Altitudine: 1000 de metri

Respir din ce în ce mai greu. E ceaţă, picături mici îmi umplu plămînii. Urc din ce în ce mai lent. Încep să-ţi desluşesc trăsăturile.

 

Altitudine: 1500 de metri

Îmi vorbeşti, dar motorul urlă prea tare. Nu te aud. Ce ghinion – tocmai cînd te-ai hotărît! urăsc avionul ăsta, îl urăsc. Mă catapultez. Trag de chinga paraşutei şi ea se desface albă, ca o pereche de aripi. Urc. Urc din ce în ce mai aproape de tine.

 

Altitudine: la stînga tatălui

În sfîrşit, în sfîrşit! Ştiam. Am ajuns. Acum poţi să vorbeşti. Vorbeşte, te ascult, am ajuns, merit un cuvînt, o vorbă de încurajare, merit, nu? Merit, nu? Merit! Nu? Nu, nu, nu vreau să mă uit în jos. Acolo sînt oameni şi oraşe şi ţări şi drumuri, vapoare şi maşini, case, copii, cîini şi vrăbii şi alte lucruri care nu contează. Nu mă împinge. Ce faci, ai înnebunit? Ce faci, eşti nebun? Eşti nebun? Am venit pînă aici şi tu eşti nebun? Scoate-ţi casca aia şi îndreaptă naibii mitraliera în altă parte. Am venit să vorbim. Pace, pace! Nu trage! Nu trage! Nuuuuuuuu traaaaageeeeee...

 

N-am mai zburat de patruzeci şi şapte de ani.

 

3. SĂ NU IEI NUMELE DOMNULUI ÎN DEŞERT

  

Noi eram cu adevărat îngerii tăi. N-ar fi trebuit să ne laşi să cădem. Noi trebuia să ajungem primii pe Lună şi de-acolo supravegheam pămîntul şi ne îngrijeam să nu-ţi ia nimeni numele în deşert. 

 

Privită de sus, Europa seamănă cu o vacă. Trebuie mulsă, dusă la păscut, fecundată. Asta e istoria, cine cu cine o face. Europa e o curvă. Leul britanic, cocoşul galez sau vulturul german, pentru ea sînt totuna. Pe măsură ce îmbătrîneşte îşi dă în petec tot mai rău: cu bizonul american, care rumegă chewing gum sau ursul rusesc, cu creierul plutind în vodcă. Chiar dacă i-au tras-o ca ciobanii, i-au băgat secera şi ciocanul în gît. Au umplut-o de sînge. Roşu de Moscova. Pe urmă, e drept, şi-a schimbat uşor nuanţa şi a devenit roşu Coca-Cola. Nu te poţi baza pe Europa. N-are discernămînt. Şi-ar pune-o şi cu dragonul chinezesc, dac-ar putea.

 

Cu ce-i mai bună lumea de azi, fără noi? Nu era mai bine să ne fi lăsat să ne facem treaba? Am curăţat Germania de şase milioane de evrei şi, în loc, avem şapte milioane de turci. Şi un stat evreu, înarmat pînă-n dinţi. Ne-am retras degeaba din Balcani: cum moare Tito, slavii ăştia de sud iar încep se bat între ei. Lasă-i liberi şi uite cum apar americanii să facă iar ordine. Nu era mai bine cu noi? Pînă şi francezilor le era mai bine, aşa - o s-ajungă în comunism mai repede ca ruşii, îţi garantez eu. Rusia e o casă prea mare ca să poţi ţine curăţenie în ea cu o mătură aşa firavă, după Stalin totul se duce de rîpă, casa o să cadă peste ei - şi mafia americană abia aşteaptă. Ţările nordice sînt lente, Olanda e înecată în droguri şi tîrfe, Elveţia e ocupată să facă bani. Englezii o să dispară, o să rămînă doar o insulă locuită de indieni, jamaicani şi irlandezi care vorbesc americana. Şi curînd, toată Europa va deveni americană. O Americă de mîna a doua. O bunică incestuoasă. Cel mai uşor de colonizat sînt ţările din Est, după ce cade Rusia, toată lumea o să vorbească subdialecte americane. Ungaria, Bulgaria, România, Polonia - vor avea două limbi oficiale: a lor şi americana. De ce ne-ai vîndut americanilor?  

 

Şi, parcă asta n-ar fi de-ajuns, ne mai invadează beduinii arabi şi turiştii japonezi, pînă şi clima se schimbă, oile noastre fată canguri, ne umplem de emigranţi care mănîncă lebedele de la Schönbrün, dorm în metroul din Paris şi se înmulţesc sub Colisseum.

 

Uită-te şi tu în jur: toţi iau numele domnului în deşert. Noi am fost singurii care te-am respectat.  Dacă ne dădeai lumea nouă, azi era mai bună. Mai curată. Mai uşor de înţeles.

 

4. SĂ TE ODIHNEŞTI ÎN ZIUA A ŞAPTEA

 

Nu sînt un monstru.

Am cîntărit în prima zi.

Adolf Eichmann – Ludwig van Beethoven,

Martin Bormann – Martin Heidegger.

Am cîntărit în ziua a doua.

Hermann Wilhelm Göring – Albrecht Dürer,

Joseph Paul Goebbels – Jacob Ludwig Felix Mendelssohn Bartholdy,

Am cîntărit în ziua a treia.

Adolf Hitler – Johann Wolfgang von Goethe,

Reinhard Heydrich – Immanuel  Kant.

Am cîntărit şi în ziua a patra.

Heinrich Himmler – Heinrich Heine,

În ziua a cincea am cîntărit.

Marx.

Brecht.

Nici în a şasea n-am stat degeaba.

Nietzsche, Einstein, leberwurst, Freud, Hamburg, Saxa, Volkswagen, Wittenberg, Hegel, Lorelei, Wagner, Deutschewelle, Köln, München, Bonn, Berlin, Spandau, Hess, Rudolf Hess, Rudolf Hess, Rudolf Hess, Rudolf Hess...

În ziua a şaptea m-am odihnit.

   

5. CINSTEŞTE PE TATĂL TĂU ŞI PE MAMA TA

          

M-am născut şi am copilărit în buza Africii, la Alexandria. Pe mama n-o ţin minte, tata era însă un om sever şi dominator. Pe mine mă iubea, dar mă şi pedepsea la cea mai mică greşeală.

 

Nu trebuia să-l fac de ruşine. Niciodată.

 

Împlinisem 14 ani în aprilie şi în mai era deja prea cald ca să  mai merg la şcoală. Îmi petreceam timpul pe ascuns, fără ca taică-meu să ştie, cu George, un roşcat slăbuţ cu pielea plină de pistrui, mai mic decît mine cu vreo patru-cinci ani şi cu, Charlotte, soră-sa, mai blondă şi mai plinuţă, cam deodată cu mine. Noi doi formam o pereche romantică, aşa zicea maică-sa, o englezoaică fără buze, cu dinţi de mîrţoagă bătrînă şi ochi siropoşi. Am fost întotdeauna înalt, mai înalt decît toţi prietenii mei şi păream mai mare de 14 ani, un adevărat cavaler teuton, după părerea ei. Părinţii lor lucrau amîndoi cu Sir Evelyn Baring, consulul general, adevăratul stăpîn al Alexandriei. Deja englezii şi francezii se pupau în fund reciproc şi îşi recunoşteau drepturile, unii în Egipt, alţii în Maroc. Saad Zaglul, capul mişcării naţionaliste era vînat zi şi noapte. Poliţişti înarmaţi scotoceau cartierele şi desfundau pernele pline de molii şi de blenoragie ale tîrfelor de lîngă port. Nu reuşeau să-i dea de urmă, raziile se ţineau lanţ, briţii parcă erau nebuni, arestau orice suspect. Unii vorbeau chiar de comunişti.

 

N-aveam voie să mă duc în port decît sub supravegherea strictă a tatălui meu, care voia să devin antreprenor, ca şi el. Dar tata era prea ocupat ca să mai aibă grijă de mine, iar Gerda, menajera noastră, se culca  devreme şi sforăia ca un beduin. Ba nu, ca o cămilă de beduin. Ca o cămilă de poştă pentru o armată de beduini. Nu puteam s-o sufăr pe Gerda, era o victimă. Aşa se născuse, îţi stîrnea mila. Te scîrbea, te făcea vulnerabil.

 

Aşa că, împreună cu George şi Charlie - Charlotte, îmbrăcată şi ea în băiat - o ştergeam noaptea de-acasă şi ne întorceam rupţi, spre dimineaţă, îl căram în spate cu rîndul pe George, adormit. Charlie şi cu mine aveam întotdeauna grijă de el, chiar aşa ameţiţi de la vinul de stafide al grecilor şi de cîte-o pipă de opiu pe care o şterpeleam de la vreun vagabond. Ziua dormeam, din pricina căldurii, credea tata, iar noaptea ne plimbam prin port.

 

Într-o seară, ascunşi după nişte parîme, ne uitam cum nişte arabi înfofoliţi în burnuzuri negre, descărcau un transport de arme. George era după un balot mai mic, Charlie în spatele meu, se freca de mine şi mă ţinea strîns, ca pe motocicletă. Era poziţia noastră preferată. Îi bag mîna pe sub tricou... Rudi, îl aud pe George, uite ce cuţit are ăla. Cînd să zic şi eu ceva simt la subsuoară o înţepătură şi în urechi o voce de post negru îmi şopteşte să ies de-acolo. Scheisse, zic, am încurcat-o. Ăla mormăie ceva în limba lui, după care ne împinge pe toţi trei pe vapor. E o maimuţă de om, cu un rînjet ştirb şi pute a oaie. Ne duce sub punte, acolo altă putoare, văd cum Charlie se străduieşte să nu vomite. George e mut şi palid, eu simt că mă trece groaznic şi o să mă cac pe mine dacă mai fac un pas. Mă ţin din răsputeri şi mai uit de frică, fiindcă-s prea concentrat să nu mă fac de rîs, deşi la cît pute acolo, nu cred că cineva şi-ar da seama. Pute a seu de oaie, urină, transpiraţie, vomă şi rahat fermentat. Pute delirant. Pute atît de rău încît aproape îmi place. Mai rău nu se poate şi-atunci încep să simt alte arome în putoare, de miere, friptură, de pîine prăjită, de ananas, de opiu. Nu mai pute deloc, parcă e un miros subtil, compus din multe mirosuri, a pivniţă, a peşte, a trandafiri, a foi de dafin, o poveste de mirosuri care se încalecă, se întrec, se înlocuiesc. Un compendiu de mirosuri.

 

Intrăm într-o cabină, poate a căpitanului, acolo e unu’ şi mai negru, şi mai fioros decît al nostru fiindcă e înfofolit pînă la ochi în cîrpe, nu i se vede faţa şi de-abia i se aude vocea. Ăia doi vorbesc repede şi ăla înfofolitu’ se uită la noi, Charlie se uită şi ea la mine şi zice, măi, ăştia nu vorbesc arabă, nici greceşte, nici coptă. Eu înţeleg ce zice ea şi culmea e că înţeleg şi ce zic ăia doi. Vorbesc nemţeşte, zice Charlie care habar n-avea de germană, da’ o recunoştea. Ce zic? mă-ntreabă. “Nu-nţeleg”, o mint, fiindcă n-am de gînd să-i spun că tocmai se gîndeau cînd să ne facă felu’. Înainte sau după. Şi mă hotărăsc s-o apăr pe Charlie cu preţul vieţii. Păi nu sînt eu cavalerul ei?

 

Da’ n-am timp să mă gîndesc prea mult la asta şi ăla cu care-am venit zice “Ăsta vorbeşte” şi mă-mpinge-n faţă şi eu mă trezesc că aşa, fără voia mea, deschid gura şi le spun că n-avem de gînd să-i dăm de gol, să ne lase să plecăm acasă, că sîntem de familie bună, am greşit da’ n-o să mai facem, că nici părinţii noştri nu ştiu că umblăm noaptea teleleu...şi-atunci şefu’ îşi dă jos cîrpele şi nu-i mai arab ca mine, e la fel de blond, dar mult mai bătrîn, e un fel de moş, îmi zic, are vreo patruş’cinci de ani, da’ e frumuşel, aşa în stil arian. Cum te cheamă puştiule, zice şi eu îi zic şi el zice ştii, ăsta-i transportu’ lu’ tac-tu, ce facem acuma, cum ne descurcăm cu prietenii tăi. O să tacă, garantez eu pentru ei, zic, acuma mult mai încrezător, doar sînt fiul şefului, deci taică-tău nu ştie că eşti aici, zice blondul care, acuma văd, are o faţă de ceară, nu-i deloc frumuşel, da’ e foarte ferm şi se uită cu atenţie la Charlie care întreabă ce e, ce tot vorbiţi acolo şi celălalt o loveşte uşor peste gură, taci şi ei i se umflă buza aproape instantaneu şi începe să plîngă. Şi-atunci blondu’ îi zice ăluia: mi-a venit o idee, n-o să le facem felu’, da’ o să-i facem să nu vrea ei să vorbească şi îi spune încuie uşa, după care merge la Charlie şi îi desface jacheta, eu înlemnesc, mă gîndeam eu, rîde ăla, aşa, fără nici un rost, după care îl mîngîie pe George pe cap şi-i spune, nu te teme, nu-ţi face nimeni nimic, leagă fata, îi zice maimuţei, care se execută, Charlie plînge şi nu mai înţeleg ce zice, pe urmă maimuţa se apropie de mine, el nu, zice blondu’, el e cu noi. Îl mai mîngîie puţin pe George, ca să-l liniştească, îi zice, uite ce drăguţ eşti, scoate din buzunar nişte curmale, George le ia şi începe să mestece mecanic, nu face să te sperii aşa, micuţule, vezi, nu păţeşti nimic şi începe să-i scoată bluza, pe urmă îi descheie pantalonii, ce fese albe are, aproape transparente, ca de fetiţă, Charlie plînge şi strigă nu, nu, maimuţa îi bagă o cîrpă în gură şi Charlie vomită, eu nu mă mai satur să mă uit la George care mestecă şi înghite, cu sîmburi cu tot, îmi vine să-i strig, scuipă dracului sîmburii ăia că o să te îneci, da’ tac, fiindcă - nu mi-am dat seama pînă acum, e tare frumuşel aşa, aproape gol şi speriat, asta îl excită pe blond şi pe mine mă face să-l urăsc de moarte şi să uit de ce-i în jur, de putoare, de tata care nu trebuie să afle, hai, pune mîna, zice ăla şi eu pun mîna şi simt carnea caldă şi simt frica şi simt cum curge frica pe sub pielea lui şi aud cum îi bate inima şi cum i se încordează muşchii şi cum mestecă el aşa, cuminte şi nu plînge deloc, întoarce-te, zice ăla şi îi mai dă un pumn de curmale şi George e ascultător şi ascultarea lui mă îmbată şi mă umple de bucurie, e cuminte, vezi? zic, da, blondul mă priveşte şi rîde iar, e bine, nu? şi el îşi descheie pantalonii şi eu zic, nu, e prietenul meu şi îl dau la o parte, nici nu ştiam că am atîta putere, maimuţa îmi dă un brînci, lasă-l, zice blondu’, e mai bine aşa - şi îmi deschei eu pantalonii, aşa cum făcuse el, scuipă  naibii sîmburii îi şoptesc la ureche şi e aşa mic şi aşa de cuminte şi mestecă fără o vorbă şi cineva trebuie să aibă grijă de el şi eu sînt prietenul lui şi el e mic şi neputincios, nici să plîngă nu poate, e aşa mic şi aşa de cuminte şi de nevinovat şi are nevoie de protecţie, e mic şi mestecă, e tare mic, e mic, e mic, mic, mic, mic, mic, foarte mic, mic şi cuminte...

 

Pe urmă maimuţa ne-a dus pe toţi trei acolo unde ne-a găsit şi ne-am întors acasă şi ca de obicei îl duceam pe George în braţe şi nici unul n-a zis nimic, niciodată despre noaptea aia şi nici n-am mai ieşit noaptea, nici n-am mai avut cînd fiindcă peste o săptămînă taică-meu m-a trimis în Germania, la Bad Godesberg, la şcoală.

 

Nu l-am făcut de ruşine pe tata. Niciodată.

 

6. SĂ NU UCIZI

  

N-am ucis mai mult decît pescarul care-şi aruncă indiferent năvodul,

nu altfel decît vînătorul care,

cu sînge rece,

curăţă pădurea de animale bolnave,

sau decît grădinarul care smulge,

cu grijă,

din pămînt buruienile,

toamna,

nu mai mult decît medicul care ucide cu vaccinul lui micile bacterii,

sau viruşii care

- s-a descoperit de curînd -

sînt inteligenţi.

Cancerul e viu,

ciuma e vie,

tumorile pulsează de viaţă,

ca nişte foetuşi

şi se hrănesc din tine,

te ucid din dorinţa de a trăi.

Ce moarte frumoasă,

ca o naştere,

să mori dînd viaţă

unei tumori – de o perfecţiune geometrică!

Trupul tău ucide fără să-şi dea seama,

ucide cu plăcere,

soarbe viaţa ca pe o stridie,

devorează puii încă nenăscuţi,

în ouăle lor,

transformă cadavre de animale

fierbîndu-le,

prăjindu-le, jupuindu-le,

se delectează cu zeama,

cu sosul de mortăciune,

alcătuieşte edificii

triumfale

din pulpe,

ficaţi,

grăsime subcutanată,

măruntaie,

le combină cu resturi

mumificate

de plante,

le mănîncă vlăstarele încă fragede,

le conservă sămînţa prin

pasteurizare

şi numeşte asta

artă culinară.

Tu cum te-ai simţi

dacă ţi-aş servi

jamboane marinate

de kamikadze

cu sos de spermă africană?

Sau tartă din oase dublu măcinate

de domnişoară bătrînă,

cu cremă de creier

à l’americaine?

Şi un pahar de suc proaspăt

de

arabi striviţi

cu picioarele la temperatura camerei?

100% natural, fără conservanţi,

arome şi coloranţi,

nici un aditiv,

home-made.

Noi n-am fost niciodată

atît de cruzi,

am ars,

igienic,

salubri,

tot ce s-a întîmplat

să moară în preajma noastră.

Nu ne-am mîncat inamicii

niciodată.

Ştiu la ce vă gîndiţi,

dar

de fapt,

în ultimii patruzeci şi şapte de ani,

au murit în accidente

rutiere,

feroviare,

aviatice,

sau pur şi simplu

în accidente,

de cancer,

AIDS,

de inimă

rea,

de trei ori mai mulţi evrei

decît în ceea ce voi numiţi încă

al doilea război mondial.

Care a pornit din dorinţa

de pace

universală.

De aceea, de curînd,

nişte prieteni din Suedia

au strîns numărul necesar de semnături,

vreo trei sute de mii, cred,

şi mi-au depus candidatura

la

Premiul Nobel pentru Pace.

   

7. SĂ NU PREACURVEŞTI

 

Între Neumünster şi Lübeck e o mică localitate care a intrat în istorie: Willendorf. Statueta neolitică numită Venus, mai precis Venus din Willendorf, întrupează idealurile germane despre femeie.

 

Femeia, ca şi evreul, e un produs secundar al evoluţiei umane. Ca şi ţiganul, iubeşte muzica, dar numai în măsura în care acea muzică îi permite să danseze. Creierul femeii, ca şi al negrilor, este cu cel puţin o treime mai mic decît al bărbatului. Femeia nu este la fel de puternică, de înaltă, de abilă ca bărbatul. Femeile nu vor putea practica niciodată anumite meserii, ele nu vor putea fi niciodată mineri, piloţi de avioane, şoferi de curse, nici măcar bucătari profesionişti. Oricît de bine ar găti o femeie, bărbaţii sînt cei mai mari bucătari, asta se ştie. Femeile nu au ce căuta în artă. Femeile nu ştiu nici să scrie, nici să picteze, nici să compună muzică, decît la nivelul lejer al întreţinerii unui mediu plăcut în casele lor. Femeile ar trebui ţinute în casă. Ele să-şi vadă de educaţia copiilor lor, deşi cei mai mari educatori, tot bărbaţii au fost. Femeile sînt incapabile de abstractizare.

 

Femeia este făcută numai pentru procreare, asta se vede clar din dispoziţia anumitor organe în trupul ei. De aceea, femeile sînt stăpînite de sentimente, pe cînd bărbaţii – de raţiune. Femeile iubesc sexul, de aceea nu trebuie lăsate să exagereze. Femeile, ca şi cîinii, trebuie ţinute la respect cu mînă forte. Ca şi ei, ele trebuie dresate de mici. Fetiţele, mai ales, sînt nişte animale foarte periculoase. Nu vă lăsaţi fermecaţi de drăgălăşenia lor. Se vor transforma în nişte mutanţi, cîrcotaşe, rele de gură, cicălitoare, se vor îngrăşa şi le va creşte păr pe faţa lor cea astăzi atît de dulce, sînii le vor cădea şi vor face varice. Trebuie să vedeţi în orice fetiţă, femeia care va deveni nu peste mult timp.

 

Din păcate însă, statistic vorbind, femeile trăiesc mai mult decît bărbaţii. Asta mai ales fiindcă femeile nu se sinucid aproape niciodată. Ele nu sînt capabile să asimileze valoarea, nu ştiu ce înseamnă curajul, demnitatea, onoarea, discreţia, modestia, controlul, fermitatea, munca, suferinţa. Femeile nu suferă, ele mimează suferinţa. De aceea, spre deosebire de bărbaţi, ştiu foarte bine să plîngă.

 

Femeile ar trebui închise în rezervaţii. Ar trebui hrănite, ajutate să se dezvolte, aduse în condiţii bune pînă la o anumită vîrstă, ideală procreării. Pe urmă, pe la 40-45 de ani, odată ce şi-au terminat menirea, ele ar trebui eutanasiate cu blîndeţe. Orice bărbat ar merita să aibă în patul lui, tot timpul, femei între 15 -30 de ani. Cele peste 30 ar fi date bărbaţilor care nu mai pot procrea, ca să se mai distreze şi ei cu ceva. Nici o femeie peste 40 de ani nu merită să mai trăiască. Ele nu aduc decît nefericire bărbaţilor lor şi îi împiedică să trăiască lîngă exemplare tinere ale speciei.

 

Femeile nu se deosebesc între ele. Nu contează ce alegi, pînă la urmă tot acolo ajungi. De aceea, n-are nici un rost să preacurveşti. 

 

8. SĂ NU FURI

 

L-am învăţat pe  fiul meu: să nu furi. Să respecţi Zidul.

 

Iată ce spune fiul meu despre Zid: cum ieşi din casă, o iei lejer spre centrul Berlinului. Treci pe Unter den Linden, coteşti apoi pe Wilhelmstrasse, revezi locul unde era Cancelaria Reichului. Apoi pînă la rîul Spree, ajungi la Poarta Brandenburg, îţi scoţi portţigaretul din lemn de cireş, îţi aprinzi o ţigară şi te rezemi de Marea Certitudine: Zidul.

 

N-am văzut niciodată Zidul. Dar l-am simţit crescînd din planul Marshall, din rachetele ruseşti în Cuba, din urletele soldaţilor americani în Vietnam, din cîmpiile roşii ale lui Pol Pot, din invazia Afganistanului. Îl aud cum creşte noaptea, în timp ce voi dormiţi, cum dărîmă Cortina de Fier, trece prin Polonia, străbate Ţările Baltice şi Marea Stepă Rusească, ajunge în China, Japonia, taie Canada şi traversează de mai multe ori America de la un capăt la altul, intră-n Brazilia şi se năpusteşte apoi în Africa, trece prin Libia, Egipt, Sudan, Tanzania, Mozambic, ajunge pînă la Capetown, sare în Australia şi din nou dă ocol pămîntului, aruncă în aer Marele Zid Chinezesc, înconjoară India, spulberă Tibetul şi înghite lacom Marea Caspică, seacă Marea Neagră şi Mediterana, se-ntoarce apoi, cuminte, în inima Berlinului, acoperă totul cu moloz, cu pudră fină de oase, din oasele pe care cele 50 de mii de Trummerfrauen, femeile de moloz, le-au strîns, femeile Berlinului, acoperite de pudra împrăştiată de cele 75 de milioane de metri cubi de moloz amestecat cu praf de oase în Berlinul bombardat.

 

Nu fura, i-am spus. Şi el mi-a zis: nimeni n-o să mai fure niciodată, tată, fiindcă Zidul se înalţă de la est la vest, de la nord la sud, dinspre centru înspre margini. Înconjoară vilele celor bogaţi şi cartierele săracilor, desparte şcolile portocalii de şcolile verzi, bisericile de moschei, e indestructibil, ne-a intrat pînă şi în sînge, unde separă globulele albe de cele roşii. Zidul e veşnic, Zidul nu va muri niciodată, nici voi n-aţi fi reuşit mai bine, tată! Nimeni n-o să mai fure, nimic, niciodată!

 

9. SĂ NU MINŢI

 

N-am minţit niciodată. Ba mai mult, m-am îngrijit ca şi alţii să spună adevărul. Am creat programe de spus adevărul, unelte strălucitoare şi curate de spus adevărul, am creat experţi în adevăr, compozitori ai acestei muzici divine, doctori ai sufletul închis în trup. Sufletul, el se dezacordează foarte uşor, iar menirea lor era să-l readucă pe calea cea bună.

 

Iată, acestea sînt instrumentele de spus adevărul. Un adevărat artist nu se lasă până nu obţine nota perfectă. Mai întîi depărtătorul pentru gâtlej, apoi pâlnia pentru apă caldă, extractorul pentru smuls limba, cuţitul mecanic pentru secţionat urechea, bisturiul pentru pielea subţire de pe burtă şi cea fină, albăstrie, din interiorul coapselor şi-al braţelor, menghina pentru tâmplă, linguriţa pentru ochi, sonda pentru intestinul gros, aspiratorul manual pentru liposucţiune, găleţica pentru sânge, tăviţele pentru organe, cutiuţele pentru dinţi şi cleştişoarele pentru măseluţe, crocodilii şi pensetele pentru sfârcuri şi părul pubian. Sufletul omului se dezacordează atât de uşor, bine măcar că trupul lui rezistă şi e-atât de frumos. Să ne bucurăm împreună de el, să găsim împreună nota perfectă. Să căutăm împreună adevărul. (Cîntă)

 

Conştiinţa mea e curată.

Am curăţat-o cu săpun, cu pastă de dinţi, cu praf de frecat,

cu sodă – caustică

Am frecat-o

pînă a devenit curată, foarte curată,

s-a albit de la clor

s-a decolorat de la uscatul la soare

s-a subţiat de atîta stors.

Conştiinţa mea, stoarsă,

E atît de curată,

de transparentă,

de străvezie,

încît noaptea

sau dimineaţa devreme

dacă te uiţi bine

prin ea poţi să-mi vezi

faţa.

Fruntea,

ochii,

nasul,

buza de sus,

buza de jos,

limba,

dinţii,

sărută-mă.

 

10. SĂ NU POFTEŞTI LUCRUL ALTUIA

 

Trage faţa de masă încet, în timp ce vorbeşte, urcîndu-se în acelaşi timp pe masă, fără să dea atenţie obiectelor care cad, unul cîte unul, cu zgomote specifice.

 

Ia-mă. Vreau să mă iei.

 

Întîi s-a dus Roosevelt, în ’45, pe urmă Stalin în ‘53, Churchill în ‘65, De Gaulle în ’69, Truman în ‘72, Mao în ‘76, Tito în ‘80. Ieri mi-a murit broasca ţestoasă. S-a sinucis. Aşa că am avut supă azi, de Ziua Mondială a Sinuciderii. Ultima supă a lui Rudolf Hess.

 

Credeţi, poate, că broaştele ţestoase nu se sinucid? Cîinele meu s-a sinucis acum treizeci de ani. Canarul, acum zece ani, iubitul meu boa constrictor acum două luni. Hamsterul – acum patruzeci şi şapte de ani. El a fost primul. Înnebunise din cauza zgomotului. Şi nici măcar nu era al meu. Mi l-a dat un vagabond, în septembrie, 1939, la Varşovia. În plin Blietzkrieg, sub bombe.

 

Aveam gustul ăla metalic în gură. Şi în minte o şansonetă franţuzească. Ştiam ce va urma: Parisul. Şi mergeam aşa, pur şi simplu, număram pietrele de pavaj şi fiiiiuuuu – bum! una pe Biserica Sfîntul Ion şi padam-padam-padam pe Champs Elysee şi du-du-du-du-du asta-i la Universitate, se dărîmă aripa dinspre Vistula şi eu merg spre teatru, fiindcă acolo e cartierul general şi nu mi-e frică de bombe – fiiiiiuuuu, bum! fiindcă sînt un bun german şi merg mai departe, aproape alerg, nu-i ţipenie de om pe străzi, bum-bum-bum şi o bucată de acoperiş mătură strada în spatele meu, asta da! era cît pe ce, dar padam-pam-pam-parampam în zare se vede turnul Eiffel, şi mie nu-mi pasă, miroase a cordită şi mă cam sufoc de praf, nu mi se mai văd gradele pe uniformă şi mă văd într-o vitrină alb din cap pînă-n picioare şi într-o clipă fiiiiiuuuuu – zdrang! buf! vitrina se sparge şi un ciob îmi trece pe lîngă ureche, aproape mă lasă fără cap - bum-bum-bum, o iau la picior spre Vistula, pe-acolo e mai multă linişte şi prrrrr-prrrrr-prrrrrr-padam-pam-padam, drumul spre Domul Invalizilor trece prin Piaţa Mare din Varşovia, lumea e a noastră, a noastră, a noastră, a noastră, padam-pam-olala – padam şi bum-bum-bum-bzzzzzzzzzzz-bum-prrrrrr-fiiiiuuuuuuu, viaţa e frumoasă, rien de rien, je ne regrete rien, dansez printre zdrenţele din jur, au căzut cîteva balcoane cu haine puse la uscat, bum-durumdum – toată lumea la adăpost, eu singur printre cîrpe şi deasupra cerul plin de căcăreze care explodează bum-bum-bum-bum-bum-ddddddd-bum.

 

Şi sînt sigur că n-o să păţesc nimic, fiindcă sînt un bun german şi cred în Dumnezeu.

 

Mă opresc sub un portal, să-mi şterg cizmele. Şi, dintr-o dată, nu mai aud nimic. Se face linişte ca acasă sub plapumă şi rămîn doar cu şansoneta zumzăind în cap, padam-padam-padam, şi pe urmă aud aşa, ca din joacă, tipi-tipi-tipi, nişte paşi mici, şi se opresc şi iar încep tip-tip-tip şi iar tipi-tipi-tipi- şi eu îmi scot pistolul şi trag piedica şi tipi-tipi-tipi-clac! se aude şi mă apropii şi eu şi paşii mei sună sec, clap-clap-clap şi tipi-tipi-tipi şi clap-clap şi tipi. Şi padam-padam-padam, rien de rien. Clap.Clap. Clap-clap-clapaclap. Tipi. Tip-tip. Şi îl văd.

 

Un cap uriaş, aproape chel, aproape fără ochi, maxilarul îi atîrnă plin de sînge. Se tîrăşte pe lîngă perete şi din buzunare îi curge mărunţişul. Monede mici, zloţi cît nişte pietricele. Tipi-tipi-tip. Tip-tip. Un pitic. Ţine strîns la piept ceva, ca o pasăre, care se zbate îngrozitor. Nu mai are braţul drept, nu-mi dau seama dacă l-a pierdut acum sau altă dată, alunecă fără zgomot prin praf, pe cînd monedele alea cad, răpăind ca ploaia, tipi-tip.

 

Bag pistolul în toc, îmi vine să rîd. El mă vede sau nu mă vede, continuă să vină spre mine, asta nu‑mi place, e insolent - şi se prăbuşeşte aşa, ca prin vis, la picioarele mele şi văd drumul pe care l‑a făcut, dinspre biserică spre mine, peste drum, urmele de monezi strălucind prin praf şi moloz şi o dîră lungă de sînge. Era o zi frumoasă de toamnă, ca-ntr-o şansonetă adevărată.

 

Şi fredonez de-a binelea, bombardamentul s-a oprit, curînd încep sirenele, curînd strada se va umple de vaiete, padam-padam-padam- je ne regrete rien, rien de rien. Dau să păşesc peste el, văd hamsterul cum se zbate şi întind mîna. Piticul zace cu gura larg deschisă, e mort. Din mînecă răsare capul şoarecelui, dau să-l prind, el mă muşcă şi aud, ca şi cînd s-ar fi sfîşiat o perdea, avioanele noastre. Să nu rîvneşti bunul altuia, îmi zic şi îmi scutur mîna şi el o ia la goană prin piaţă, e sinucidere curată, îi strig, în franţuzeşte, e singura limbă străină care-mi vine-n minte, viens, îi strig, padam-padam- je ne regrete rien, viens!

 

I-au zdrobit capul, am văzut după aceea. Un şobolan terciuit.  Dacă nu mi-aş fi scuturat mîna, poate nu s-ar fi speriat. Dacă l-aş fi lăsat să mă muşte puţin, să simtă gustul liniştitor al sîngelui, gustul ăla metalic pe care-l simţeam şi eu, l-am simţit ani de zile, gustul care te face să te simţi puternic, foarte puternic, cel mai puternic... poate n-ar fi alergat aşa disperat spre moarte.

 

L-am împăiat. Şi pe el, şi pe Kostea, schnauzerul meu pitic, pe Cora, frumoasa mea boa constrictor, pe Lutz, papagalul african. Am mai avut canari, o cioară, un alt hamster. Nici unul nu m-a iubit. Lutz s-a sinucis strangulîndu-se în colivie şi strigînd: porc nazist! Iar eu încercam să-l salvez: viens, je ne regrete rien, viens!

 

Cina s-a terminat, acum e timpul să pleci. Am să ies cu tine, pur şi simplu, asta am să fac. Mă iei, de data asta mă iei, aşa-i? Sînt nevinovat, ştii doar. Am respectat toate poruncile tale. Te-am iubit. Te-am ascultat. Te-am căutat. Ia-mă.

 

Nu, stai. O ultimă dorinţă, oameni ai viitorului, copii care încă nu v-aţi născut, bătrîni care sînteţi acum copii. Ascultaţi, ticăloşilor, voi care trăiţi pe cînd eu am murit, pe mine m-au mîncat viermii, eu m-am împuţit sub pămînt, mie mi-a pleznit burta, maţele îmi colcăie de gîndaci, nu mai sînt decît un craniu atîrnat de un schelet Vă vorbeşte un mort, he-he, cum e, învingătorilor?!

 

TESTAMENTUL

  

Las copacul din faţa ferestrei mele păsărilor care-l locuiesc,

las peştilor apa în care înoată,

las mamelor copiii pe care i-au născut,

las cerului culorile din apus şi răsărit - şi noaptea,

las cele cîteva stele să strălucească mai departe.

 

Las lumea celor puternici,

o las celor bogaţi,

o las celor îndrăzneţi,

celor deştepţi şi celor vicleni,

celor care construiesc,

învingătorilor,

vouă,

a voastră e lumea

asta

care nu mai e şi a mea.

 

Singura mea vină e

că am pierdut.

În rest – rien,

je ne regrete rien.

 

Exit.

  

HEBLU

 monodrama de Alina Nelega 

 

8.9.25

8 septembrie Astăzi milioane de oameni sărbătoresc o poveste inventată (sursa net)

 Astăzi milioane de oameni sărbătoresc o poveste inventată: o femeie „virgină” rămasă gravidă de la un porumbel, transformată în simbol de tăcere, supunere și suferință.

Dar întreabă-te sincer:

Cum poate fi asta un model pentru adolescente și femei?

De ce imaginea „sfintei” este o femeie care tace, își pleacă ochii și îndură?

Nu este acesta misoginism pur, impus de bărbați pentru a ține femeia în genunchi?

Ei au rescris arhetipul ,,Divinului” Feminin.

Au făcut din femeie „slujitoare” și „păcătoasă”. Au ridicat la rang de virtute tăcerea, sacrificiul și umilința.Au ars pe rug femeile libere, puternice, sexuale, creatoare , numindu-le vrăjitoare.

Și totuși, iată ironia: biserica condamnă vrăjitoria, dar aproape toate vrăjitoarele lucrează cu Isus și Maria. De ce? Pentru că de sute de ani ni s-au băgat aceste nume pe gât . O manipulare colectivă, menită să țină Sufletul captiv.

Dar hai să mergem mai adânc:

De ce fiecare sărbătoare e legată de sânge, sacrificiu, suferință?

De ce ni se cere să venerăm moartea, martiriul, tăierea capului, crucificarea?

De ce nașterea și sexualitatea femeii au fost declarate „păcat”, dar suferința și durerea sunt declarate „sfințenie”?

Nu cumva pentru că în spatele acestor povești nu este niciun „dumnezeu al iubirii”? Nu v-ați întrebat dacă vă tot rugați ,de ce nu se întâmplă nimic? Sunt entități hrănite de lacrimile și durerile noastre. Ele trăiesc din frica, din sacrificiul și din supunerea oamenilor. Fiecare rugăciune către „suferință sfântă” le dă putere.

Îți dai seama cât de perfid e totul?

Au programat femeia să fie sclavă și bărbatul să creadă că are autoritate ,,divină” asupra ei.

Au creat un model fals, iar milioane de oameni îl urmează orbește.

Au transformat energia vieții în energie de moarte.

Dar adevărata ,,Maria” este Lilith cea care s-a împotrivit lui Yahwe ,cea care a fost transformată în Eva , cea care a căutat mereu adevărul , cea care a mâncat din pomul cunoașterii și a învins minciuna păcatului și a fricii față de un dumnezeu demiurg , gelos și răzbunător .

Ea este Puterea Vieții, Forța Spiritului și Sufletului ei , Magia care creează.

Nu tace. Nu rabdă. Nu se sacrifică.

Ea creează, transformă și ridică lumea.

Astăzi, rupe lanțul.

Nu mai hrăni egregorii lor.

Nu mai îngenunchea la minciună.

Întreabă-te:

Cine profită din suferința mea?

Cui îi dau putere când mă închin durerii?

De ce mi-a fost frică să văd adevărul?

Și da, știu: mulți vor începe să mă jignească și să mă atace. Dar asta e dovada cea mai clară: că nu au înțelepciune, că reacționează pe pilot automat, că prima lor reacție nu e să caute Adevărul, ci să lovească. Pentru că prin ei lucrează aceleași entități care se hrănesc din conflict și suferință.

Nu întâmplător și la „acatiste” se face magie neagră pe ascuns: oamenii dau bani și pun acatiste „să li se facă rău altora”, iar prin acele rugăciuni lucrează aceleași forțe.

Trezirea înseamnă să vezi și asta: că sub masca „sfințeniei” se ascunde un parazit hrănit de durerea oamenilor.

Puterea nu e în biserică. Nu e în dogmă.

Puterea e în tine. 

Și dacă simți că aceste cuvinte te-au tulburat, e firesc. E normal să doară când vezi cât timp ai trăit în iluzie. Dar asta nu e o condamnare , e o ușă spre adevăr.Am fost și eu acolo , dar niciodată nu am reacționat agresiv. Într-adevăr nu am crezut , DAR AM ÎNCEPUT SĂ CAUT ȘI SĂ CITESC,să filtrez informația și realitatea în care trăim. 

Nu e nevoie să urăști, nici să arunci cu pietre, nici să te răzvrătești haotic.

Tot ce e nevoie e să începi să-ți pui întrebări.

Să privești dincolo de cortina poveștilor.

Să-ți chemi Sufletul la tine și să vezi cine ești cu adevărat.

Pentru că dincolo de toate manipulările, ești energie ,ești întreaga Creație dar depinde de tine care latura alegi să o exprimi prin tine.

Dincolo de toate dogmele, ești creație vie.

Dincolo de toate fricile, ești putere absolută .

Nu te teme să deschizi ochii. Acolo începe libertatea. Acolo începe uniunea noastră,a umanilor cu Suflet , pentru ca ei ne-au dezbinat și tot ,,cuceresc” . 

Gândește că nu costă…!!!”🫵🫵

Priviți cerul… Credeți că luna e un simplu astru? (Sursa net)


Priviți cerul… Credeți că luna e un simplu astru?
Credeți că soarele e doar o sursă de lumină?

Adevărul e mai dur: ceea ce oamenii numesc „lumină divină” sunt în mare parte oglinzi artificiale, sateliți controlați, mecanisme prin care grii, reptilienii și alte entități se joacă cu mintea și Sufletele umanilor cu care au contracte și nu numai .

Sub lunile pline și mai ales sub cele sângerii sau  eclipse , nu se fac doar ritualuri de „manifestare”. Se deschid portaluri. Se rescriu linii temporale. Sufletele care au contracte cu aceste entități sunt trase în scenarii noi, în realități false. Ți se pot implanta amintiri care nu-ți aparțin, ți se pot șterge fragmente/amintiri de Suflet, ți se pot fura emoții. Unii oameni devin pur și simplu posedați și nici nu știu.

Și totuși… oamenii privesc cerul ca la un spectacol. Se bucură, își pun dorințe, beau vin roșu, și nu-și dau seama că participă la propria lor hipnoză.

V-ați întrebat vreodată de ce religia și biserica au ars oameni pe rug și i-au torturat? Nu erau vrăjitori sau vrăjitoare „malefici”. Erau oameni care lucraseră cu abilitățile și energiile lor naturale, cu cunoașterea adevărată. Prin chin, tortură și foc, s-a inventat conceptul de botez, menit să rupă legătura omului-Sufletului cu puterea sa naturală și să-l facă dependent de o autoritate externă. Astfel, oamenii sunt învățați să nu mai lucreze cu energiile lor decât „prin Isus”, fără să-și mai amintească cine sunt cu adevărat.

Iar oamenii… nu pun întrebări. Dorm. Acceptă.

Această lună nu e un dar. Este un test. O oglindă a manipulării.

Dacă nu îți amintești cine ești, alții vor decide pentru tine. Dacă nu-ți trezești Sufletul, vei fi purtat pe linii temporale care nu sunt ale tale.

Întreabă-te: Ce este real? Cine sunt eu cu adevărat ? De unde vin ? Ce este implant? Cui dau putere atunci când cred orbește în oricine altcineva ,mai puțin în sine ? Ce se întâmplă dacă am încredere deplină în mine? 

Doar prin întrebări se crapă zidul iluziei. Doar prin trezire încetează teatrul.

Fiecare respirație, fiecare intenție, fiecare gând ales cu discernământ este un pas spre libertate.

Rămâi treaz. Rămâi viu. Rămâi cu Sufletul tău.

Gândește că nu costă.

7.9.25

OAMENII SE CRED DE NEÎNLOCUIT (sursa net)

 OAMENII SE CRED DE NEÎNLOCUIT. Și totuși, viața le demonstrează mereu contrariul. Când dispar, lumea nu se oprește nici măcar pentru o secundă. Soarele răsare la fel, oamenii merg la serviciu, mesele se pun, ceasul bate. Cineva ocupă scaunul tău. Altul îți șterge numele de pe ușă. Poate chiar cu ușurare. Și ceea ce pentru tine părea sfârșitul lumii, pentru ceilalți e doar o nouă zi.

Adevărul este dureros: lumea merge înainte. Fără tine. Fără mine. Fără oricine. Nimic nu rămâne suspendat în aer doar pentru că un om dispare dintr-un loc. Companiile își găsesc repede înlocuitori. Relațiile se refac. Iubirile jurate se rescriu. Prieteniile se reconstruiesc. Tot ce părea imposibil fără tine devine, cu uimitoare rapiditate, posibil fără tine.

Și de aici apare o revelație: suntem importanți, dar nu indispensabili. Poate părea amar, dar este și eliberator. Pentru că atunci când înțelegi că nu ești centrul universului, începi să trăiești altfel. Îți dai seama că funcțiile nu sunt viața ta, relațiile nu sunt proprietatea ta, aplauzele nu sunt hrană pentru sufletul tău.

Adevărata înțelepciune e să alegi să fii prezent, nu să stăpânești. Să dăruiești, nu să cucerești. Să iubești, nu să posezi. Pentru că imaginea, titlurile, trofeele și diplomele tale vor fi uitate. Dar un gest de bunătate, o mână întinsă, o iubire oferită cu adevărat – astea rămân.

Poate că cel mai mare dar al vieții e tocmai acesta: să înțelegi că ești trecător. Și în loc să-ți fie frică de asta, să înveți să respiri mai liber. Să nu te mai consumi pentru iluzii de putere și control. Să nu mai alergi disperat după statut și validare.

Pentru că într-o zi, nu vei mai fi. Și tot ce ai lăsat în suflete va fi singurul lucru care contează. Restul – birouri, funcții, fotografii, povești – se vor șterge. Dar ceea ce ai atins în inima cuiva… asta e singura eternitate pe care o avem.

OARE TOTUL AJUNGE ÎN MOARĂ (sursa net)

 “OARE TOTUL AJUNGE ÎN MOARĂ?

De fapt, există multe teorii, dar nu există nicio certitudine absolută. Mulți cred că părăsirea corpului fizic este o modalitate de a pune capăt sau ieși din această Matrix. Dar nu e așa.

Părăsind corpul fizic sau murind pentru acest plan, esența noastră este eliberată din corpul fizic, și este atunci când cu înșelăciune, manipulare și atașamente, suntem reciclați și trimiși înapoi la această fermă umană pentru a continua să fim exploatați și folosiți ca generatori de energie, într-un corp nou şi fără amintiri anterioare. Acesta este procesul simplu de reîncarnare.

Cand abandonam corpul fizic lucrurile vor aparea asa cum ne-au spus: tunelul cu lumina stralucitoare in fundal care va exercita o atractie irezistibila asupra ta.

Apoi cei dragi, bunicul, mătușa, mama ta, prietena ta preferată, dragostea ta adolescentă, animalele tale iubite sau Buddha, Iisus Hristos, Krishna după religia pe care ai profesat-o în viață sau Einstein, Newton, Galileo dacă ești om de știință, Dali și Da Vinci dacă ești un artist etc. etc... Chiar și Frank Sinatra te-ar putea prinde cântând „New York” dacă ar fi melodia ta preferată!

Dar oricine, sau orice apare in fata ta, NU ESTE NIMIC DECÂT O ÎNȘELARE sau DEGHIZARE, după care este o ființă prădătoare interdimensională, sau un extraterestru care îndeplinește scopul de a realiza acel lucru BAZAT PE ATAȘAMENTELE ȘI CREDINȚELE TALE, îți cobori garda, îți predai voința și accepți să te întorci.

De ce suntem atât de amăgiți?

Pentru ca asa e programul introdus pentru a putea continua cu controlul si manipularea odata ce iesi din materie.

Vei urma acel cineva sau ceva care promite sa te ghideze in trecerea ta pe lumea cealalta (Sfantul Gheorghe, tatal tau, zeul sau FIRULAIS), apoi vei intra in celebrul tunel de lumina, si vei "simti" o presupusa "PACE si BUCURIE", foarte propice pentru a-ti sterge memoria și cunoștințele pe care le-ai acumulat în această viață, pentru că NU ai reușit să te ELIBEREZI de MINTE, CREDINȚE, EMOȚII, ATAȘAMENTE, VINOVĂ, DORINȚE, EGO, DORURI... Toate inscripționate și imprimate pe sufletul tău!

Vei fi prezentat inteligent în fața unei presupuse "curți de karma" fără să știi sau să-ți amintești cine ești sau ce ai făcut.

Îți vor da filmul oricărei vieți groaznice (poți fi criminal în serie sau distrugător sumbru de orice fel) și te asigură că va trebui să te întorci pe Pământ pentru a-ți "repara greșelile și răul pe care l-ai făcut. "

Dar au multe trucuri, te pot convinge si ca esti noul Mesia de care omenirea are nevoie si ca ti se cere sa salvezi lumea, planeta, marile, animalele, copiii, vei fi cel mai mare inventator etc...

Până la urmă te vor prinde acolo unde ești cel mai vulnerabil, vanitate, vinovăție, ego, compasiune, iubire, dorințe, vicii etc. Important pentru ei este că intri în ciclul tău de exploatare a energiei, reîncarnându-te.

Ce înseamnă toate astea?

Desi suna foarte dur, cei dragi, pentru care ati simtit o mare afectiune care s-au stins, NU exista ca atare in acea sejur. Au fost deja reciclate si traiesc inca o viata departe de amintirea vietii partajate sau daca acel membru al familiei a fost constient la moarte si a reusit sa-si pastreze memoria si sa stie cine este ca esenta, unde ii este locul, poate reusi sa TRANSPENDE CELE 13 DIMENSIUNI ale acestui lucru matrice și fii liber. Deci, dacă putem ieși..

Pe de altă parte, această matrice de nivel de timp VA FI, de asemenea, DESCHISĂ, va avea un sfârșit.

Nu există suflete rătăcitoare, rătăcitoare, nu există vise cu membrii familiei dor sau cei dragi, toate sunt deghizări pentru a te manipula și secătui. Să nu cazi în capcană.

Scopul tău trebuie să fie ferm să nu intri în niciun tunel de lumină! Nu lăsa niciun miraj să te convingă. Trebuie să comanzi cu voință și să poți vedea doar adevărul.

Dar cum sa pastrezi amintirea si sa iti amintesti toate astea ca sa nu fii prins din nou?

CUNOAȘTERE! În tine, esența ta, în tine este ieșirea.

CUNOAȘTEREA DE SINE. Ce te leagă? Care sunt atașamentele tale, poftele tale, viciile tale?

Credinţe. Tu în ce crezi? Religii, Dumnezeu, zei, profesori, ființe luminoase, extratereștri, călăuze, înălțare.. Profesori presupuși înălțați, sfinți, fecioare, salvatori, un paradis?

Nu este suficient să te trezești, sau să CREZI CĂ EȘTI TREZIT. Este nevoie de muncă asupra ființei tale interioare.

Știi când visezi? Tu îți controlezi visele? sau ești ușor prins în iluzii planul astral?

Gândeşte-te la asta! Vorbeşte mai tare! Pregăteşte-te…!!!”

Prea multă atenție face un măgar să creadă că e leu (sursa net)

 Prea multă atenție face un măgar să creadă că e leu.

Problema nu este măgarul. Problema este cine îl hrănește cu atenție. Pentru că atenția este combustibil pentru ego, iar un ego umflat transformă pe oricine în ceva ce nu este.

Când dedici timp, energie și cuvinte cuiva care nu le merită, nu îl ajuți: îl deformezi. Îi dai falsa iluzie că părerea lui contează, că valoarea lui este mai mare decât este în realitate. Și atunci încep iluziile de grandoare: nu mai ascultă, nu mai respectă și nu mai exprimă recunoștință. Cer doar mai mult.

Oamenii confuzi cer aplauze, respect... Devin aroganți. Și dacă continui să aplauzi, se conving că sunt regi într-un regat care există doar în capul lor.

Nu mai hrăni egouri goale. Nu mai încoronați pe cineva care nici măcar nu știe să se guverneze. Atenția ta este o recompensă, nu o pomană.

Pentru că atunci când este prea multă atenție, chiar și unui măgar îi crește coamă... și crede că domnește peste junglă.

Morală înțeleaptă: nu acorda atenție unde nu există nicio valoare, pentru că tăcerea ta valorează mai mult decât o mie de aplauze false.