6.9.23

SCRISOARE "NE...PIERDUTA" (sursa net)

SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE CARAGIALE

Stimate nene Iancule,

     Ambetat de tristeţe şi turmentat de scumpiri bezmetice, îţi compun această misivă tristă şi de adio, că ce mă enervează când vine vorba despre opera matale, este gogoriţa că satira îşi păstrează actualitatea, că personajele seamănă leit cu cele din zilele noastre, poltroni,tembeli, pungaşi, mahalagii, hahalere, baga

      Să avem rezon, coane Iancule, tălică ai scris pentru copii, scenarii de desene animate.

         Eşti mărunt, neicuşorule!

Ia hai, să te cocoşez cu niscaiva exemple.

      Matale ştii cât ar costa acum o masă la "Iunion"?

Şi câtă verzitură îi lipeşti pe frunte manelistului minune, care ţine acuma locul lui I.D. Ionesco? Şi să te văd eu dacă ai corajul să vii pe jos de la "Iunion" acasă, noaptea. Că te dezbracă lotrii cu ranga.  Heavy metal!

       Dacă ai vedea cine-i acuşica în fruntea bucatelor, te-ai închide la "Gambrinus" şi nu te-ai trezi din beţie decât să te închini.

       Suntem o ţară penală, meştere!

     De la parlament la govern, toate mangafalele cu foncţii sunt în libertate condiţionată. Nu ştii cum şi cât se fură. Răcnesc gazetele de vuiesc Carpaţii! Şi toate oalele sparte le plăteşte poporul acesta de coate-goale, care nu mai visează castele în Spania. Visează căpşuni. 

       S-au înmulţit nesimţiţii şi proştii şi vorba matale: "Cu prostia te poţi lupta, dar ea întotdeauna învinge!"

      Zicea Nae Ipingescu: "Să nu mai mănânce nimeni din sudoarea, bunioară, a unuia ca mine sau ca dumneata şi să şază numai poporul la masă, că el e stăpân". Mai mult de jumătate din popor e în mare mizerie şi tot atâta ar vrea să-şi lase ţara. O să zici că le crapă obrazul aleşilor?  Ei, aş!

         Unde este Rica Venturiano cu al lui "Angel radios"? E timpul cocotelor. Ziţa, Veta, Joiţica, Didina sau Miţa Baston au fost sfintele-sfintelor. Paraşutele au acuşica golaveraj la televizor. Să vezi chestii deochiate, nene Iancule! S-a uitat şi Bubico al meu la o emisiune şi de atunci nu mai latră. Guiţă!

      Domnul Goe e ticsit de droguri şi mamiţa vorbeşte la telefon, la linia fierbinte. Conul Leonida şi soaţa şi-au depus pensia la pubelă, de unde şi mănâncă, Tipătescu este Naşul mafiei judeţene, Dandanache face tocşouri de seară, jupân Dumitrache zis "Titircă Inimă-rea" e primar şi milostiveşte cu parcuri moca toate rubedeniile.

      Se face Capitală până la matale la Ploieşti , numa' borduri şi mijlocul rămâne aşa cu gropi, cu mahalale fără apă şi canal, fără buleftrică.

    Caţavencu combate la gazetă contra marilor corupţi, el fiind curat, deoarece până şi banii lui au fost spălaţi.

    Ghiţă Pristanda e finanţist acu', din negoţul cu maşini furate, alte fapte necurate ca şi şpăgi nenumărate.

     Până şi frizerul Nae Girimea se minunează câtă prostime s-a umplut de mătreaţă şi câţi politicieni de valută.

     O soţietate fără prinţipuri morale şi cinste, care va să zică.

      Madalin Voicu vorbeşte romanes, la televizor, cu fraţii şi surorile lui, la care s-a dat dezlegare să belească Europa. Fericiţi că au un de-al lor care îi înţelege, fiind apropiat de ei ca nărav şi poftă de viaţă.

     În ţară, băieţii deştepţi la matrapazlâcuri au strâns averi din care să se îndestuleze toate loazele lor, până la două mii paş'opt. Se fac mafioţi unii pe ăilalţi şi mă jur pe cursul valutar că au dreptate toţi. Dacă nici ei nu s-or şti între ei?...

     Altminteri e "criză teribilă, monşer". Dacă ai cunoaşte Parlamentul de acum i-ai dedica "Năpasta", promisiunilor guvernului schiţa "1 aprilie", Justiţiei "Lanţul slăbiciunilor", vieţii noastre politice - "D-ale carnavalului", scrisoarea către FMI şi Consiliul Europei este "Scrisoarea pierdută", iar viitorul nostru poate fi asemuit cu "O noapte furtunoasă". Bravos naţiune! Egzistă nişte unii care zice că suntem "Ţara lui Caragiale". Ei, aş! Moravurile de pe vremea matale erau parfum.

    Şi atunci, eu cu cine votez ?

    Aceasta-i întrebarea !

    Cică dă-i, Doamne, românului mintea de pe urmă şi pe urmă el votează la fel.

      Într-un singur loc ai avut dreptate, nene Iancule. Atunci când ai zis că românul s-a învăţat să aibă din toate câte nimic.

     În fruntea soţietăţii s-au aburcat mitocanii şi nu le poţi bate obrazul, întrucât (tot matale ne-ai învăţat) mitocanul se naşte jignit.

    Încolo, frică ne e că ne-am născut în România şi  o să murim în Becalia!

Dar să fim optimişti, că dacă nu murim o să fie şi mai rău!

Un matze-fripte, coate-goale,

Ce-i este dor de matale !...

Cum să ieși din sistem? (sursa net)

 Cum să ieși din sistem?

1. Renunță la alcool, tutun, carne. Nu consuma fast-food. În general, nu mânca orice și oriunde, este de dorit să consumi alimente vii, limită carbohidrații, exclude zahărul. Nu mesteca gumă.

2. Curăță tractul gastro-intestinal. Este de dorit să faci o cură antiparazitară. Aruncă medicamentele la gunoi. Nu merge la medici. In general – nu mai crede în boală, căci nu există. Nu te lăsa manipulat.

3. Începe să-ți simți organismul. Corpul, acest vas divin, are propria sa voce și minte, și întotdeauna spune ce vrea și ce nu vrea. Trebuie să te înveți să-l respecți.

4. Zilnic (spre exemplu seara) face gimnastică sau orice set de exerciții fizice, ascultând muzică meditativă și calmă. Folosește lampă aromatică. Uleiurile esențiale te ajută la dezvăluirea diferitor chakre.

5. Plimbă-te zilnic timp de 2-3 ore în aer liber, de preferință cât de departe de matrice. Comunică cu natura. Concentrează-te pe respirație. Nu mai vizita mall-uri, stadioane, demonstrații, pub-uri și locuri aglomerate. Evită comunicarea inutilă.

6. Fă o revizie prin toată garderoba. Lasă doar lucrurile practice și lejere. Scapă de toate inutile. Poartă cât mai puține bijuterii. Lanțuri, coliere, brățari, inele – toate acestea blochează fluxul liber al energiei.

7. Aruncă cuptorul cu microunde, nu te mai uita niciodata la TV (mai bine aruncă-l). Scoate toate electrocasnicele inutile din priză. Vorbește cât mai puțin la telefon mobil, închide-l în timpul somnului și meditației. Limitează timpul petrecut lângă calculator.

8. Fă o ordine perfectă în cameră, în casă, în grădină. Curăță toate unghiurile, aruncă toate lucrurile inutile fără milă. Spune adio la tot ce e rupt, spart, lipit, stricat. Aruncă tot gunoiul. Ceea ce e la exterior, aceea e și în interior.

9. Iartă toată lumea și cere iertare de la toți.

10. Comunicarea cu animale, plante și copii mici este foarte indicată.

11. Fii creativ. Scrie, desenează, fă avioane din hârtie, cântă, dansează, nu colecta nimic. Viața e un verb.

12. Zâmbește. Oricui, oricând și oriunde."

5.9.23

Pentru a curăța subconștientul (sursa net)

 MULȚUMESC!

Pentru a curăța subconștientul de toată încărcătura emoțională adunată în el, spune de mai multe ori pe zi cuvintele cheie ho’oponopono:

Te iubesc!

Îmi pare rău...

Iartă-mă...

Mulțumesc...


Afirmă acum:

- Mă declar în pace cu toate ființele de pe Pământ și cu cele cu care Nu mi-am rezolvat neînțelegerile…

Imi pare rau, Iarta-ma, multumesc, te iubesc!


- Îi eliberez pe toti cei care am crezut ca mi-au facut rau, sau m-au tratat nedrept, pentru ca pur si simplu imi intorc ceea ce le-am facut eu, in trecut, in alta viata sau in alt timp …

Imi pare rau, iarta-ma, multumesc, te iubesc!


- Deși uneori imi este greu sa iert pe cineva,

eu sunt cel care cere iertare acelei persoane acum, pentru acea situatie din momentul respectiv …

Imi pare rau, iarta-ma, multumesc, te iubesc!


- Pentru acest spatiu sacru în care locuiesc acum si in care nu ma simt confortabil …

Imi pare rau, iarta-ma, multumesc, te iubesc!


- Pentru relația aceea dificila, din care am pastrat amintiri neplacute …

Imi pare rau, iarta-ma, multumesc, te iubesc!


- Pentru ceea ce-mi nu-mi place din viata mea prezenta, din viata mea trecuta, din munca care o desfasor sau din mediul meu, rog divinitatea sa curete in mine, ceea ce contribuie la lipsurile mele …

Imi pare rau, iarta-ma, multumesc, te iubesc!


- Dacă experimentezi anxietate, griji, frica, tristete, nostalgie, durere, suferinta, spune:

Imi iubesc amintirile, sunt recunoscator/recunoscatoare, pentru sansa de a va elibera si a ma elibera ….

Imi pare rau, iarta-ma, multumesc, te iubesc!


- In aceasta clipa cand spun ca Te iubesc, ma gandesc la sanatatea mea emotionala si la cea a tuturor fiintelor dragi .. te iubesc!


- Pentru nevoile mele si pentru a invata sa astept linistit/linistita, fara frica, imi recunosc amintirile aici …

Imi pare rau, iarta-ma, multumesc, te iubesc!


Contributia mea la vindecarea pamantului

Iubita mama pamant, care esti Eu …

Daca Eu sau familia mea, rudele mele sau stramosii mei, te-am ranit prin ganduri, cuvinte, fapte sI actiuni, de la inceputul crearii noastre si pana in prezent, iti cer iertare, lasa ca acestea sa se curete, sa se purifice, sa se elibereze si elimina toate amintirile, blocajele, vibratiile negative si transmuta aceste energii impure, in lumina … si asa este!

La final iti aduc la cunostinta, ca aceste cuvinte, acest mesaj, este contributia mea la sanatatea ta emotionala care este si a mea! Acum stiu foarte bine ca in masura in care Tu te vindeci, ma vindec si Eu, de aceea in acest moment iti spun ca:

TE IUBESC pentru ca esti oglinda amintirilor mele.💖

IMI PARE RAU pentru amintirile dureroase pe care le impartasim,

ITI CER IERTARE pentru ca drumul meu s-a intersectat cu al tau pentru vindecare,

ITI MULTUMESC pentru ca esti aici pentru mine

Sàlbatici, amazonieni, indieni, australieni, șamani siberieni (sursa net)

"În ultimii câteva sute de ani, acești ,,sălbatici” amazonieni, indieni, australieni, șamani siberieni, etc. Au adunat foarte multe întrebări la care ei nu găsesc un răspuns clar, pe înțelesul lor. Poate le răspunzi tu...

Aceștia întreabă, de exemplu :
- De ce munciți atât de mult împotriva dorinței voastre?
- Voi sunteți ținuți de sclavi?
Sunteți pedepsiți dacă nu munciți cât vor alții?
Noi muncim numai atunci și numai atât cât vrem, cât ne face plăcere și foarte rar muncim mai mult dacă chiar este foarte, foarte important și urgent.
Însă dacă nu vrem nu muncim, deoarece lenea este un indicator al inutilității și zădărniciei a ceea ce urmează să muncim. Noi ținem cont de lene. Voi de ce munciți peste lene, fără să aveți chef, plăcere și bucurie de a face ceea ce faceți?

*De ce femeile voastre merg la medic când sunt gravide? La voi graviditatea este o boala? La voi de ce gravidele sunt trecute în fișele medicale ca și paciente? E boală să fii gravidă? De ce femeile voastre merg să nască în spitale? La voi nașterea unui copil este un act medical și necesită intervenția medicilor?!

*De ce imediat ce s-a născut copilul îi tăiați cordonul ombilical și luați copilul de la mamă? La voi se consideră periculos ca mama să-și primească imediat copilul pentru a avea primul contact și alăptare?

*De ce cheltuiți atât de mult timp, energie și sănătate pentru a câștiga bani, apoi cheltuiți acei bani pentru a vă reface sănătatea, energia și viața care oricum nu se mai reface? La ce bun toată nebunia asta? Câștig bani distrugându-mi sănătatea ca să am cu ce plăti medicii care oricum nu o să-mi refacă nici sănătatea, nici viața, nici energia, nici timpul? Voi nu gândiți logic chiar de loc? La voi gândirea elementară și logică nu este văzută bine?
De ce apreciați ascultarea și supunerea baiețeilor și cultivați puterea și independența la fetițe? Nu trebuie să fie invers? Noi cultivăm puterea, curajul, explorarea, rezistența, vitejia la băieței și instinctul de conservare, la fetițe. Voi de ce faceți invers? Care este sensul, scopul? La noi băiețeii sunt fiii cerului și fetițele sunt fiicele naturii. La voi nici măcar nu este invers ci este nicicum. De ce?

*De ce învățați copiii formule complicate de matematică și nu îi învățați proprietățile a o mulțime de plante terapeutice, mai degrabă?
De ce nu îi învățați meserii, deprinderi, abilități și de ce nu le dezvoltați capacitatea de a supraviețui armonios și echilibrat în natură, a înțelege natura și viața ?
De ce câștigați bani ca apoi să cumpărați tot felul de jucării inutile copiilor voștri, care le dezvoltă acestora o dependență măruntă și absurdă, în timp ce în orice poieniță poți găsi o mulțime de peisaje cu plante și animale pe care să le admire și să le dezvolte o gândire sănătoasă și complexă despre ceva real nu virtual?

*De ce vă tratați cu medicamente scumpe, sintetizate farmacologic, iar apoi vă mai tratați o dată de efectele secundare ale acestor medicamente sintetice, după care încă o dată vă mai tratați cu alte medicamente cu care sperați că o să vă refaceți sistemul imunitar distrus aproape definitiv, exact de primele două valuri de medicamente?!?
În general voi de ce tratați simptomele (efectele) și nu cauzele bolilor? Care este logica voastră ?
Voi nu cunoașteți medicamentele lăsate de Mama Natură, special pentru om? La noi, indienii aborigeni așa cum ne numiți voi, există zeci de remedii de a vindeca boala pe care voi o numiți cancer în fazele incipiente în timp de o săptămână, și facem asta absolut gratuit, fără să avem nevoie de bani pentru a dobândi sucul plantelor necesare tratamentului. Avem impresia că sunteți atât de anesteziați, încât nici măcar nu puteți presupune că aceste lucruri sunt posibile, că vă puteți trata și altfel cu medicamentele naturii și astfel preferați să munciți din greu ca să aveți bani să cumpărați medicamente scumpe cu care să vă tratați sănătatea pe care ați distrus-o în timp ce făceați bani.

În tot acest timp distrugeți pădurile și câmpiile, jungla cu milioane de ierburi vindecătoare, lăsați fără de ,,case” mii de insecte și animale, care locuiau aici cu mult înaintea venirii voastre. De ce nu puteți trăi împreună, alaturi de ele? Vouă natura și tot ce deține Ea, vă este dăunător ?!?...

Ce v-au făcut de vă comportați atât de absurd și cu atâta cruzime ?!?
Sunteți roboți lipsiți de suflet, oare ?

*Dacă ai cumpărat o parcelă de pământ, ți-ai făcut acolo o casă, atunci de ce mai plătești impozite pe casă? Nu e casa ta?
De ce vă alegeți un șef de trib, apoi dupa 4 ani îl înlocuiți cu alt începător?
Voi de ce nu aveți sfatul înțelepților ?
Care este sensul atunci când călătoriți dintr-o țară în alta, când de fapt doar te muți dintr-un hotel în altul?
Care este sensul să dai banii munciți ca să dormi pe banii tăi într-un alt hotel ?
Nu puteai să dormi gratis în patul tău de acasă? La ce e bună o călătorie ca aceasta? De ce nu vizitați localnicii, de ce nu învățați ceva de la ei? De ce nu trăiți o perioadă cu ei, lângă ei, ca ei?

*Voi de ce nu aveți sărbători pe care să le petreceți în veselie, dans și bucurie cu toată natura și comunitatea? De ce tăiați pomii de crăciun și măcelăriți miliarde de animale nevinovate în numele unui 'zeu al iubirii' , când îl sărbătoriți pe Acesta ?!?... Oare Acel Zeu ce spune despre acest comportament total absurd și total împotriva spuselor Sale!?!...
Ce v-au făcut de vă comportați atât de absurd ?!?

*La ce vă trebuie partidele politice? Ce fac ele pentru voi? Partidele politice sunt deținătoare a diferitelor adevăruri, taine despre viață? Nu! Și atunci la ce vă servesc?
De ce tot timpul vă distrugeți mediul în care trăiți?
De ce nu vă place Adevărul, mai ales cel spus direct în față?

*Sunteți foarte ciudați și pentru asta spuneți că noi, aborigenii suntem 'primitivi' !? Sunteți foarte lipsiți de logica elementară și totuși ne vedeți pe noi înapoiați. Sunteți foarte sălbatici și cruzi în relație cu voi și cu natura și pentru asta ziceți că noi suntem sălbatici.

Sunteți bolnavi sufletește și corporal! Vă este imperativ necesar să restabiliți legătură cu voi înșivă, apoi unii cu alții, apoi cu natura, cu tot ce este în esență încă de la început.

Începeți această muncă interioară cât mai repede, altfel o să vă pierdeți negreșit.
Poate reușești tu să le explici, astfel încât să înțeleagă." (sursa net)

4.9.23

Soacra mea (sursa net)

Soacra mea, americancă are 89 de ani și merge la gym de trei ori pe săptămână, pentru a rămâne flexibilă și cu tonus bun. 

La 70 de ani a deschis o nouă firmă și la 75 s-a recăsătorit, după ce a fost văduvă un deceniu.

Aparține unui club de arte care organizează concerte și expoziții, merge frecvent la teatru, la cinema și evenimente artistice. 

Aparține și unui club (book club) și în fiecare lună citește o carte pe care o dezbat împreună. E un pretext pentru a sta activă, curioasă și conectată social, pentru a lua ceaiul cu prietenii. 

Folosește un smartphone pe care își comandă Uber și cu care face poze. 

Merge la un curs de istorie pentru că 'history always interest me and finally I have time to find more about it'.

Niciodată nu vorbește despre boli, bolnavi, tratamente, dureri sau neplăceri. Niciodată nu vorbește rău despre oameni și nu exprimă păreri nesolicitate. Întotdeauna vrea să știe ce este nou în știință, ce este 'current' la modă-în design, în muzică, cinema, fashion.

Foarte multe dintre cele enumerate mai sus nu implică a cheltui bani, ci o anume atitudine și viziune asupra vieții. E important să subliniez asta pentru că....

În acest timp, la jumătate de Glob distanță, părinții mei, care au 70 +, merg lunar la medicul de familie, după o rețetă. Se consumă și se ceartă din cauza evenimentelor din politică, folosesc telefoane cu taste și știu toate bolile celor apropiați, inclusiv tratamentele ce le urmează. Atitudinea lor, deși se vrea deschisă, este în general guvernată de “NU” (nu se poate, nu este sănătos, nu îi cunosc, nu merge culoare deschisă la vârsta mea, nu are efecte secundare?)

Ei nu merg la evenimente pentru ca este aglomerat/gălăgie/dezordine/ departe/canicula/ger/prea periculos. 

Ieșirile lor sociale sunt la clinică, la piață, în familie, scurte călătorii, la biserică. 

A, și au un cavou bine pus la punct, și taxele bisericești, anuale, plătite la zi.

Stau și mă întreb unde, cum și de ce se produce acesta discrepanță între stilul lor de viață. Cum seniorii vestici au decis sa meargă la un free-concert, iar cei români să stea pe bancă, cu vecinii lor și să vorbească despre reumatism?

3.9.23

Polarizarea socială, circulația elitelor și statul paralel (sursa net)

 Polarizarea socială, circulația elitelor și statul paralel

Episodul I

Un sociolog italian, Vilfredo Pareto, a teoretizat conceptul de „circulație a elitelor”. În Tratatul de sociologie generală, subintitulat Mintea și societatea și publicat în anul 1917, Pareto a arătat că elitele se nasc, cresc și decad într-o mișcare ciclică, intermeinabilă. Atât din nevoia omului de autodepășire și propășire, cât și din nevoia elitelor de primenire, de regenerare, se creează natural o circulație de jos în sus a elitelor. Ca și când ar urca într-un ascensor social, indivizii înzestrați trec dintr-o pătură socială pauperă sau amorfă, într-o zonă rarefiată, a elitelor, indivizii ratați sau ruinați decad, iar elitele degenerează în mod colectiv. Când ascensorul social se blochează, apare violența socială și izbucnesc revoluțiile. 

Teoria circulației elitelor poate proba și explica mult-hulitul concept de stat paralel (profund, abscons).    

Conform lui Vilfredo Pareto, orice societate cuprinde 2 categorii de populație: cea inferioară, o clasă lipsită de merite, total străină conceptului de organizare socială, cu o influență minimă sau nulă asupra guvernării, și cea superioară, adică elita. Așadar, societatea trebuie să fie condusă de elite, pentru că masele nu știu a se organiza. Elita are un rol pozitiv în istorie, fiind chiar salvatoare a maselor*. Cu cât elita e mai rarefiată și mai sus-pusă, cu atât e mai eficientă. 

De precizat că Mihai Eminescu, în scrierile sale politice, avea o perspectivă radical diferită. În concepția eminesciană, elita, alias „pătura superpusă”, este în realitate forța dezorganizatoare și irațională care subjugă clasele pozitive și „țara reală”, prin haosul pe care îl generează corupția și impostura lor. În mod curios, această descriere a elitelor negative, făcută cu peste 150 de ani în urmă de Eminescu, definește aproape perfect prostocrația actuală din România și din UE. Realitățile pe care le-am trăit în ultimii 15 ani probează că cea mai sigură cale către auto-distrugerea lumii contemporane este încredințarea problemelor globale spre rezolvare elitelor globale auto-mandatate … 

În termeni oarecum diferiți, adepții așa-numitei meritocrații ajung la concluzia lui Pareto – că elita trebuie să conducă. Pentru „meritocrați” și simpatizanții lor elitiști, democrația este tot atât de rea ca și autocrația, căci permite „tirania” maselor needucate contra minorității meritorii, iar masele de votanți sunt total incompetente. De aceea, societatea trebuie condusă de meritocrați, plasați dincolo de emoționalitatea gregară a maselor și imuni din punctul de vedere al răspunderii.   

Adevărul este că în societate există nu numai o elită pozitivă, aristocratică sau înobilată prin idealuri înalte și străduință, ci și o așa-numita „elită cu sens minus”, care este o contra-selecție a meritelor, bazată pe etichete false și pe apartenența la rețelele mafiotice de sens. Aceste etichete, remarcate atât de Pareto, cât și de Eminescu, indică în mod fals apartenența la o elită. Este ceea ce noi numim, mai sugestiv și emoțional, ciocoi, vechi sau noi. Odată ce intră în joc aceste „etichete”, apare și o circulație pe orizontală. Elitele pozitive sunt deseori înlocuite cu elitele cu semn minus, adică, „etichetele” (persoane care nu sunt elite propriu-zise, ci simulanți).

Când elitele pozitive întră într-o rutină auto-satisfăcută și o stare de apatie, sunt înocuite cu falsele elite, care câștigă poziția socială prin viclenie și corupție. 

Degenerarea elitelor determină, de asemenea, revoluții, care vin de fiecare dată pe valuri de violență. Elitele pozitive exercită puterea în mod (aparent) natural, legitim, dar și ca urmare a unor conspirații (uneltiri). Vechile elite sunt înlocuite prin forță de uneltitori.  


Episodul II

Așadar, nicio elită nu e veșnică. Nimic uman nu durează la nesfârșit.

Potrivit lui Vilfredo Pareto, distribuția caracterelor intelectuale și a meritelor într-o populație (societate) nu se desfășoară la întâmplare, ci după legea sociologică a polarizării indivizilor în elite și mase. 

Lumea de azi este o lume cinică și câinoasă, un rezultat al polarizării sociale. În ciuda ipocritei afișări a „valorilor” comunității și a principiilor „ordinii liberale bazate pe reguli”, lumea noastră se împarte în elite și mase. Există ultrabogați și enorm de mulți săraci. Există privilegiați, rentieri și monopoliști, pe de o parte, și proletari și țărani, pe de altă parte. Noi, oamenii sănătoși, dar prezumați bolnavi, am fost segregați de „elita imunizaților”. Secta progresiștilor inteligenți care cred în știință s-a distanțat aseptic de gloata medievalilor needucați, care încă mai cred în Dumnezeu (și care încă se ghidează emoțional după istorie și tradiții). De asemenea, sistemul legal și judiciar a generat elita persoanelor auguste, oneste și imune la orice fel de răspundere, în opoziție cu lumpen – proletariatul oamenilor de rând, care sunt prezumați suspecți*. Există birocrați, tehnocrați și establishment, pe de o parte, și există supuși recalcitranți, pe de altă parte.  

Vilfredo Pareto descrie acțiunea umană ca fiind orientată după două tipuri de tendințe instinctive: 

(i) propășirea materială, pâmânteană  (Pareto numește „combinații” instrumentele acestei tendințe ...) și 

(ii) idealurile etice și escatologice, adică valorile spirituale (Pareto dă exemplul credințelor în zei sau în abstracțiuni reificate, cum ar fi Echitatea, Știința sau Progresul, pe care le numește „persistențe de grup”).  

Instinctul pentru „combinații”, poate conduce clasele sociale de elită la prosperitate economică și recunoaștere socială. Acest instinct predispune elitele la concentrarea pe prezent (carpe diem) și ignorarea viitorului. Întrucât acest instinct, odată alimentat cu succes, devine dominanta comportamentului și a emoționalității acestor elite, instinctul pentru valorile etice și religioase este treptat adormit și chiar neutralizat. 

Dostoievsky spunea că, dacă nu există Dumnezeu, totul este permis. Pentru hedoniști, totul este permis, chiar și joaca de-a Dumnezeu sau liturghiile negre. Așa cum spuneam într-o carte de eseuri din 2021, trăim un lamentabil amurg al zeilor, cauzat de elitele auto-mandatate ale lumii de azi și de „etichetele” cumpărate pentru a putea afișa o falsă apartenență la elitism. Când valorile etice și religioase sunt abandonate, ne găsim în plin tărâm de dincolo de bine și de rău, în abisul nesfârșit al indistincției dintre bine și rău.   

După trecerea acestui gen de Rubicon, elitele devin a-morale, se dedau la hedonism și ajung să înlocuiască forța sentimentului religios natural cu tot felul de religii de substituție (ersatzreligionen), cum ar fi credința în știință, idealizarea meritocrației sau frica evlavioasă de crize și de știri false. 

De aceea, așa cum susținea și Pareto, elitele aristocratice nu durează. Descendenții lor degenerează rapid și, pentru a-și păstra pozițiile dominante, elitele remanente se văd nevoite să încerce a se perpetua prin cooptare, iar nu prin transmiterea ereditară a privilegiilor. Elitele se primenesc prin aportul de indivizi înzestrați provenind din clasele „inferioare”. Dacă această circulație eșuează, elitele decad ireversibil, urmând a fi înlocuite prin forță. 

Cu trimitere la o surprinzătoare clasificare a lui Machiavelli, Pareto distinge între „elitele lei” și „elitele vulpi”. Elitele lei preiau puterea prin violență și guvernează folosind forța.  Elitele vulpi preiau puterea pe nesimțite și se folosesc de viclenie pentru a guverna. 

Estomparea instinctului etic și religios alungă treptat de la putere elitele. În procesul de „tocire” a sentimentului etic și religios, elitele lei vor face pasul decisiv către intrigă, speculă, fraudă și corupție, devenind sau lăsându-se invadate de elite vulpi. Această metamorfoză va stârni obida și furia maselor. De vreme ce blocarea ascensorului oprește circulația elitelor, nu mai este posibilă primenirea, ceea ce va provoca răsturnarea prin violență a vechilor elitele. Din rândul maselor se vor ridica alte elite lei. Legitimitatea elitei înlocuitoare va fi dată de un puternic instinct moral și religios, de care vechea elită s-a debarasat, pentru a se concentra pe hedonism.

Însă cercul e ... rotund. Noii lei devin și ei vulpi. E un cerc vicios implacabil. 

* în viziunea sa „mesianică”, Marx șterge deosebirile dintre neamuri și comunități, îneacă religiile în cultul unic al proletarului și profețește o societate egalitaristă a maselor omogenizate, fără elite. Realitatea istorică a probat că, de fapt, societatea comunistă nu făcea decât să impună maselor o egalitate în sărăcie, fiind destinate a fi conduse brutal de o elită a nomenklaturiștilor comuniști, de o clasă ultra-minoritară de privilegiați ai regimului. Așadar, tot de un stat profund, al elitelor.

Deoarece aristocrațiile fac parte din pătura superioară a elitelor, iar acestea nu sunt nici pe departe veșnice, ci supuse unui proces de decădere care se va solda cu dispariția lor, istoria este, după expresia lui Pareto, un „cimitir al aristocrațiilor”.

*din acest punct de vedere, se poate spune că sună cel puțin interesant termeni și sintagme ca: „frontul salvării naționale”, „uniunea salvați România”, „planul național de redresare și reziliență”, „save planet Earth”, „there is no Planet B” … 


Episodul III

Dacă se desfășoară doar în cerc închis, de la o funcție birocratică la alta și de la un post de vătaf sau altul, circulația elitelor nu este nimic altceva decât dovada și explicația statului profund, paralel dinamicii sociale și politice.

Circulația de tip revolving door a elitelor este proba separării societății într-o clasă foarte restrânsă de privilegiați și rentieri, pe de o parte, și restul populației, pe de altă parte, egală în sărăcie și în lipsa de șanse și permanent supusă controlului și supravegherii elitelor.

Orice orânduire socială respectă acest model – de la sclavagism, la feudalism, la fascism/nazism și la comunism, până la actuala „ordine mondială liberală bazată pe reguli”.

Populația non-elitistă este peste tot și mereu egală în dreptul de a căuta o viață întreagă plăcerea ieftină și de a evita cu insucces durerea și suferința, ipotecându-și forța de muncă, destinul și, mai nou, părți din corp sau ani de tinerețe – ambele „libertăți” fiind cu cinism exploatate de elitele ne-mandatate ale sistemului în propriul profit.

Globalismul ca ideologie și tip de organizare socială este, pur și simplu, rezultatul unei asemenea contra-selecții a elitelor.

Plecând de la mitul fals al intențiilor benevolente și al rezervorului de competențe înalte de care ar dispune, se consideră că organizațiile globale sunt cele mai potrivite pentru a se ocupa de marile probleme globale ale omenirii. În afară de răspunsul mereu inadecvat la problemele concrete ale unei comunități sau națiuni, organizațiile globale au și marele defect că nu sunt mereu compuse din înzestrați și merituoși, ci și din mulți impostori, din purtători ai unor etichete de false competențe și mincinoase specializări, din politicieni fără har și onestitate, din persoane aflate în conflicte de interese și din exponenți ai neomedievalilor care dețin puterea economică și controlul resurselor, care ghidonează, direct sau indirect (prin ONG – uri militante, de exemplu) organizațiile globale. În plus, multe crize globale sunt inventate, pentru a crea dușmani globali și, deci, nevoia de salvatori globali, iar cele mai grave crize sunt cauzate de prostia liderilor sau a influencerilor globali.

În timp ce lumea se afundă în tiranie, război „sustenabil”, foamete și penurie de apă, giga-companiile de tehnologia informației au făcut din vânătoarea de „știri false” și din „diversitatea sexuală” principalele „valori ale comunității”. Google are lichidități de 120 de miliarde de dolari cu care nu știe ce să facă, pe moment – exceptând, probabil, lucrul intens la betonarea identității digitale pentru to(n)ți și la inteligența artificială (ironic, nimeni nu se preocupă de reducerea sau neutralizarea prostiei naturale ori de ruperea sforilor cu care lumea este păpușată de elite false). Facebook a aruncat pe fereastra digitală 100 de miliarde de dolari pentru a construi lumea simulată intitulată metavers - un eșec de business monstruos. Bill Gates vrea să rezolve problema sănătății celor 8 miliarde de pământeni obligându-i la injectare periodică și multiplă cu seruri „imunizatoare”, în disprețul imunității naturale. În concepția sa de expert, problema foametei globale s-ar rezolva prin carnea artificială și consumul de insecte, iar problema schimbărilor climatice s-ar rezolva cu împrăștierea de praf de cretă în atmosferă. În acest timp, Elon Musk face glume proaste și programări false ale unor lupte în cușcă împotriva lui Zuckerberg.

Cam așa arată elita globală contemporană. Cam de aici vin banii și, implicit, programele de remodelare a lumii, cu care sunt alimentate organizațiile globale. Cam de aici vin vătafii cu care sunt garnisite organizațiile globale, pe posturi de experți și elite specializate în salvarea omenirii de la crizele globale, fabricate sau cauzate din prostie de tipi ca cei de mai sus.

Lumea, în mod paradoxal, a ajuns să vadă refugii sau modele de urmat în regimul autoritar al lui Putin și în dictatura chinezească a lui Xi Jinping. Noul bloc economic și militar, opus Occidentului Colectiv, care este cunoscut sub acronimul BRICS, un conglomerat de state în curs de dezvoltare bazate economic pe China și militar pe Rusia, la care se adaugă resursele energetice ale Iranului și ale Arabiei Saudite (toate niște luminoase democrații, desigur ...) devine pe zi ce trece o atracție irezistibilă. Acest bloc conține deja mai mult de jumătate din statele și populația lumii. Orbiți de acest miraj, oamenii nu observă că primul stat din lume care a introdus obligativitatea „imunizării” cu serurile experimentale ale plademiei a fost Rusia și că tot Rusia a introdus pentru prima dată în lume moneda digitală a băncii centrale, care va elimina proprietatea și libertatea individului concret. Și lumea uită cine este și ce planuri totalitare de viitor are China...

Nu înțelegeți greșit: important e să realizăm că nu se poate înlocui un sistem cu tendințe dictatoriale cu unul de evident totalitar.


Episodul IV

Meritocrația

În mod idealizat și romanțat, meritocrația este un sistem de conducere a societății prin persoane talentate, cu IQ înalt și cu disponibilitatea la efort și sacrificiu pentru popor. Meritocrația este pusă în opoziție atât cu autocrația, cât și cu democrația. În mod paradoxal, însă, meritocrația nu indică drept răul suprem tirania, ci democrația reprezentativă, pe care o consideră o tiranie a majorității contra minorității deștepte, elitiste, diversificat – curcubeice... 

Confucius spunea că nobilimea de sânge poate sau chiar trebuie să fie înlocuită cu nobilimea virtuții. Prin merit și efort susținut, devii nobil. 

Friedrich Hayek a indicat meritocrația ca fiind soluția optimă a creșterii economice și a dezvoltării sociale, de unde neo-liberalii și libertarienii au putut extrage concluzia că meritocrația ar fi sistemul de organizare socială cel mai dezirabil. Democrația reprezentativă sau directă, după zeci de ani de eșecuri postbelice ale filosofiei pe care se întemeiază, a căzut în dizgrație pentru toate aceste elite auto-etichetate ca atare.  

Problema este că, pe de o parte, nu există metode exacte de clasificare a meritului – un individ cu un IQ mare poate fi un dezastru din punctul de vedere al gestiunii emoționale și logice a relațiilor cu ceilalți. Pe de altă parte, efortul poate fi simulat, iar sacrificiul, teatralizat. În plus, meritocratul este om, iar nu robot. Poate greși, poate fi șantajat, poate fi rău-intenționat. 

Mult mai grav este că, în timp, meritocratul devine arogant, auto-suficient și rupt de realitatea socială concretă, de unde nemulțumirea poporului, care nu va ezita să se revolte și să înlocuiască meritocrația prin violență, punând la conducere elitele lei.  

Meritocrația poate face ca ascensorul social să nu mai funcționeze. Meritocrații se aglutinează „natural” în caste închise, unde nu mai pătrunde nimeni din afară. Rezultă, pe termen mediu sau lung, o enormă problemă de lipsă de mandat și de legitimitate în luarea deciziilor care privesc poporul concret și umanitatea. De asemenea, clasa meritocraților, care nu mai sunt aleși și nu mai răspund în fața cetățenilor, devine imună la sancțiunile legale sau etice ale societății. Așa sunt regimul iliberal al lui Putin, dictatura chineză și tehnocrația Occidentului Colectiv de azi. 

De altfel, meritrocrația determină și apariția și consolidarea legalismului, care este un talibanism juridic (contează litera, iar nu spiritul legii), și a dublului standard în aplicarea legilor și a preceptelor morale – un set de reguli și sancțiuni pentru vulg, și un alt set de reguli (sau nicio regulă) pentru meritocrați. 

Acest tip de exercițiu al puterii eșuează facil în darwinism social. Inechitățile sociale sunt justificate prin meritocrație: elitele sunt evoluate, deci merită, poporul este troglodit, medieval, deci nu merită. Nazismul și eugenia bat rapid la ușa meritocrației*. 

Peste tot ne lovim de acest clișeu: nu ești expert în domeniul X, deci nu ai voie să interferezi, nu ai voie să „îți dai cu presupusul”. Trebuie să lăsăm specialiștii să se ocupe de specialități de nișă, nu? Dar multe nenorociri se trag din acest mod simplist și prescurtat de a gândi. Este o sursă interminabilă de oligo-rațiuni și biasuri cognitive.  

Pe de o parte, lumea nu este nici secționată, nici segregată pe domenii de nișă, strict „sertarizate” (Iohannis dixit) și „îndosariate” (în limbaj birocratic spus). Cele mai multe domenii ale experților ne privesc pe toți. Ne afectează pe toți. Așa sunt dreptul, medicina, educația, clima, economia, cultura, sociologia, psihologia sau antropologia. Democrația, de asemenea, ne privește pe toți. Este inadmisibil ca astfel de chestiuni să fie etichetate și date spre păstrare parohului ori starostelui (jupânului) fiecărei corporații potrivite. Ar fi un bizar regres către epoca medievală, în condițiile în care avem convingerea că trăim în cea mai informată și evoluată dintre lumile posibile. 

Pe de altă parte, intuițiile și deducțiile unor non-experți sunt mult mai precise decât pseudo-știința, oficial și ideologic andosată. Explicația este că oamenii normali nu au fost încă părăsiți de bunul simț comun, iar „pilotul automat” al subconștientului (sistemul doi, adică cel rapid, de care vorbește Daniel Kahneman în Thinking: fast and slow) nu li s-a tocit încă. În plus, experții, specialiștii și oamenii de știință nu sunt mereu credibili și meritorii, întrucât sunt în conflicte de interese, sunt coruptibili și șantajabili și sunt captivi ai sistemului academic birocratic și ai rețelelor de sens tehnocratice (care devin frecvent mafiotice). Bunul simț comun este evacuat din comportamentul establishmentului academic, pentru a lăsa loc corectitudinii politice, ideologiei aflate la putere și chiar nebuniei și insanității.

*una dintre cele mai interesante cărți care critică meritocrația din perspectiva acestor riscuri și chiar o ironizează este The Rise of Meritocracy, de Michael Dunlop Young publicată în 1958.


 Episodul V

Elita negativă, circulația etichetelor simulante și falsificarea meritelor

În sensul sociologiei paretiene, elita îi cuprinde pe cei înzestrați și apți să organizeze optim societatea. Elita este o „clasă pozitivă”, căci grupează cele mai înalte capacități mentale și organizatorice menite a conduce. Titlurile („etichetele”) reflectă realitatea aptitudinilor, a pregătirii teoretice și a disponibilității pentru efortul socialmente util pe care le indică. Academicianul, doctorul, profesorul, inginerul, diplomatul, antreprenorul care dețin titlurile respective chiar le merită, iar asta îi caracterizează ca elite propriu-zise, pozitive.

Pareto a admis că această elită pozitivă, meritorie, este un concept pur teoretic. Intuitiv și empiric, pricepem toți că este un etalon, un „optim” paretian, nicăieri și nicicând atins în practică.

În schimb, „elita negativă” sau „elita cu semnul minus”, care grupează indivizii cu aptitudini și capacități mentale cu mult sub nivelul indicat de titlul afișat, este endemică, este ca o vegetație spontanee. Indivizii respectivi sunt doar purtătorii nelegitimi ai acelor titluri, simulanții capacităților fals prezumate de titlurile afișate. Aceste titluri care nu reflectă realitatea sunt simple „etichete de status”, care indică în mod fals competența, valoarea socială și meritul*. 

Elitele unei societăți pot ajunge să fie compuse din purtători de etichete de status, adică din simulanți ai competenței și calității – desigur, niciodată integral, dar oricum majoritar sau semnificativ. De aceea, conducerea unei astfel de societăți nu este o meritocrație, ci o prostocrație. 

România suferă (a suferit dintotdeauna, așa cum ne-a demonstrat chiar Eminescu) de falsificarea meritelor. În România de azi nu circulă decât rar elitele pozitive. În schimb, circulă „elitele cu semn minus”, adică etichetele de status. Din nefericire, în România de azi circulă studiile simulate, trecutul academic falsificat, impostura și conflictele de interese. Din această perspectivă, România este o prostocrație, adică un stat condus de proști fuduli, de impostori și de simulanți ai competenței și meritelor.  

Primenirea elitelor, prin mecanismul ascensorului social descris de Pareto, este aproape imposibilă într-o lume încarcerată în colivia digitală, unde o minoritate vocală și stipendiată de elitele cu semn minus (care, desigur, vor să își mențină statutul și privilegiile) și de elitele vulpi (care nu pot rămâne la putere decât prin corupție, intrigă și viclenie) simulează majoritatea și pretind că reprezintă vocea poporului. Această minoritate este compusă fie din idioții utili ai elitelor negative (în sensul leninist al sintagmei), care le asigură agenda fără mari eforturi de propagandă, fie din tatuații mental, care își ștanțează pe neocortex semne de inteligență și de afiliere la „știință și progres”, pentru a (se auto)convinge că fac parte din elite sau măcar din categoria eroicilor lor slujitori și soldați. Plandemia ne-a pus în față crunta realitate a tatuajelor mentale – această minoritate vocală și militantă nu doar că și-a semnalizat în fel și chip virtutea digitală (port mască pentru a mă simți protejat; și eu m-am „imunizat”; slava Ucraina; save Planet Earth), dar au pretins tuturor să facă la fel, sub sancțiunea raportării la ministerul adevărului și a excomunicării pe motiv de erezie, negaționism și conspiraționism. 

Sub forma circulației etichetelor de status, în România de ieri sau de azi nu circulă elite pozitive, ci nulități. Establishmentul și tehnocrația acumulează aproape exclusiv nulități și sinecuri politice. Începând cu mediul universitar și continuând cu instituțiile publice (unele cu atribuții extrem de specializate și cu importanță enormă în siguranța populației) și cu întreprinderile publice, decizia este partajată sau transmisă între „etichetele de status”, fie ereditar, în familie, fie ca premiu pentru fidelitate politică, fie ca plată pentru aventuri amoroase extraconjugale. O funcție sau o demnitate publică se exercită grație titlului politic, adică, etichetei politice de status, iar nu pentru merit și trecut profesional sau academic ireproșabil. De aici conceptul eminescian de „selecție socială negativă”.

La această contra-selecție contribuie refuzul popular al curiozității, al dubiului sau al contradicției științifice, sigilarea „adevărurilor” științei stabilite prin consens și strașnic păzite de gardienii certitudinilor obținute prin validarea reciprocă a bănuielilor, a ghicelilor norocoase și a probabilităților potrivite cu așteptările finanțatorilor „cercetărilor” și, evident, excomunicarea negaționiștilor și a ereticilor, după regula medievală a autorității – crede și nu cerceta. 

De asemenea, o cauză importantă a acestei contra-selecții este comercializarea funcției birocratice și a autorității științifice. Sponsorizarea controlorului, a omului de știință, a doctorului și a verificatorului faptelor, de către controlat, adică de către potențialul delincvent, a devenit o practică „naturală”, care nu mai miră pe nimeni, pentru că, nefiind sancționată, ajunge să fie acceptată chiar și de către persoanele în general principiale. Cine se mai preocupă de valorile religioase și etice, când elitele vulpi și elitele „etichetelor de status” se ocupă de combinații (în sensul paretian al cuvântului), adică de propășirea individuală și de îmbuibarea hedonistă?     

O scenă teribilă din serialul Pain Killers (ucigași ai durerii) de pe Netflix explică această șocantă impunitate a marilor infractori, care afectează mase mari ale populației prin faptele lor nocive. Miliardarul – patron al companiei pharma americane Purdue reamintește, cu cinism, că medicamentul care a ucis și a cauzat suferințe și dependențe teribile americanilor, fusese autorizat de Food and Drug Administration (FDA) înainte de punerea pe piață și, în plus, fusese mereu prescris de medici, cu sau fără stimulentul sponsorizărilor, deci era sigur și eficient; dacă au aparut efecte adverse și accidente fatale, vina aparține consumatorului, pentru că a abuzat de consum, reglementatorului, pentru că a autorizat, și medicului, pentru că a prescris; niciodată vina nu incumbă producătorului sau comerciantului medicamentului. Nu mai contează că, prin reclamă mincinoasă și agresivă, consumatorul a fost determinat să consume excesiv medicamente, că FDA a fost coruptă/indusă în eroare să emită autorizația, iar doctorii, au fost plătiți ori sponsorizați pentru a vinde cât mai multe medicamente. Nu mai contează nici că medicamentul chiar era nociv și chiar ucidea ... Iată cum, prin aruncarea răspunderii asupra întregii societăți, adevăratul vinovat scapă de răspundere proprie. 

Este unul dintre efectele circulației elitelor cu semn minus și ale prostocrației. 

Este un efect pe care îl vedem (chit că idioții utili și tatuații mental refuză să îl vadă) și în cazul serului experimental de „imunizare” vândut cu imense profituri în plandemie, un efect care se va vedea curând și în cazul politicilor ecologice minunat concepute de tehnocrații cu pedigree corporatist. 

*Sarcastic, utilizatorii rețelelor sociale se identifică mai ales prin aceste etichete de status …


Episodul VI

Elitele simulante ale mediul universitar și academic românesc

Publicațiile listate ISI (International Scientific Indexing), cerute birocratic cu titlu de condiție prealabilă obligatorie a obținerii unui titlu didactic, științific sau academic, reprezintă principalele „etichete de status” ale elitei universitare cu semn minus.  Fără substanță, fără operă fundamentală, doar pe bază de publicații ISI de fațadă, se poate obține titlul de profesor, rector și chiar academician, fără a scrie măcar o lucrare fundamentală într-un domeniu științific. Cu numărul minim de articole publicate unde trebuie, se obține vizibilitate internațională și imagine publică de “personalitate științifică”. Deși elitele universitare pozitive publică astfel de opere, indexabile internațional (slavă Domnului, rezervorul de resurse intelectuale românești nu a secat niciodată), aceste etichete de status sunt, deseori, făcute cadou. Gradele universitare au devenit recompense pentru accesarea de fonduri, pentru poziții politice înalte și pentru apartenența la rețelele de sens. Aceste recompense nu au nicio legătură cu meritul didactic sau academic.  

Rectorul actual de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj se prezintă drept „cel mai citat psiholog din lume”, deși nu a scris decât o carte căznită despre psihologia poporului roman*. Universitatea din Cluj, sub conducerea sa, a cooptat treptat, ca „profesori”, foști lucrători fățiși sau acoperiți ai serviciilor secrete, de la care, desigur, tânăra generație are enorm de multe de învățat …   

Și mai „interesant” este că Universitatea din București are încă din 2018 un protocol (valabil până în 2025) pentru școlirea unor studenți SRI în facultățile universității. 

Potrivit unei publicații**, Serviciul Român de Informaţii (SRI) recrutează viitori studenți în vederea școlirii în facultățile „civile”. Candidații selectați de SRI au locuri rezervate (inclusiv cazare și hrană gratuite, finanțate de la buget). Absolvenții trebuie să lucreze în sau pentru SRI cel puțin 10 ani. 

Un protocol de colaborare între Universitatea din București și „Academia” de informații a SRI, vizând aceste locuri rezervate (studenții SRI nu concurează cu nimeni pe aceste posturi) la Facultatea de Informatică, există și funcționează încă din 2018, fiind modificat în iulie 2021, pentru a asigura o perioadă de funcționare extinsă pe încă 4 ani… Protocolul prevede chiar și un schimb de studenți și de profesori între facultatea „civilă” și „academie”… În lipsă de precizare a protocolului, e foarte probabil ca schimbul să vizeze și „acoperiții”. 

Așadar, avem în solda SRI*** studenți în universitățile „civile”, fiind pregătiți pentru circulația elitelor și apartenența la statul profund, paralel cu dinamica socială și cu democrația reprezentativă. 

Mediul academic și universitar este un domeniu al acțiunii sociale extrem de important pentru societate. Era odinioară serios, dar azi este confiscat de statul paralel, constituit ca urmare a circulației elitelor cu semn minus, adică, a „etichetelor de status”. Aceasta este, pe scurt, explicația impactului zero al activității universităților de la noi în aria științifică internațională, efectul pe termen lung al „penetrării tactice informative” și al transformării universităților în rezervoare pentru cadrele politice și fals-tehnocratice, tot mai prospere și mai înfloritoare, dar tot mai prost pregătite și mai avide de „combinații”, în dauna valorilor etice și religioase. Orice primenire a domeniului cu persoane înzestrate născute și crescute de mase, orice curățire prin acțiunea elitelor lei, trebuie să înceapă cu demolarea acestui sistem al epoleților și caschetelor milităroase. 

*Caracteristicile emoționale ale unui popor sunt de domeniul filosofiei, al politicului sau al mitului, iar nu de domeniul psihologiei.

**https://romania.europalibera.org/a/sri-imagine-universitati/31757973.html, ediția din 21 martie 2022.

***Cam ce informații despre noi or fi puși să culeagă acești studenți speciali? despre noi, ceilalți, ne-specialii...


 Episodul VII (final)

Recenta nenorocire de la Crevedia, precedentele tragedii cauzate de consumatorii de droguri sau de bețivii care s-au urcat la volan și au cauzat moartea unor nevinovați, știind că nu li se poate întâmpla nimic, cazul azilurilor de bătrâni, incendiile din spitale din anul 2021, de la secțiile ATI, crimele de la Caracal din anul 2018 – toate sunt exemple de rețele mafiotice de sens care au făcut scăpați adevărații vinovați, aruncând publicului ciozvârte de țap ispășitori. 

Consumul de droguri a explodat în România, mai ales în plandemie. 

Evident, fiind cerere de droguri, s-a creat și consolidat și oferta de droguri. Cu cât mai mulți consumatori, cu atât mai mulți și mai puternici traficanți de droguri. 

Traficul de droguri este atât de omniprezent în România, încât drogurile sunt aici mai ușor accesibile și mai ieftine decât în Franța. 

Banii cash, gri sau negri, curg fluviu în România – cu așa ceva se poate finanța ușor și clandestin statul paralel. 

Depozitul de GPL care a sărit în aer, azilurile de bătrâni din Voluntari, consumul și traficul de droguri au fost controlate de nenumărate organe și autorități ale statului. Ar fi imposibil ca astfel de lucruri fățișe să nu fi ajuns la cunoștința armatelor de controlori plătiți de noi, din bani publici. Cu excepția tragediilor și dramelor care au devenit publice, nimic nu a oprit afacerile bănoase din aceste domenii. Rețeaua mafiotică de sens este stabilă și predictibilă. Circulația elitelor este atent controlată prin aceste rețele. Așa că fie sistemul este total ineficient, căci dă măsura unui stat eșuat (așa cum ne reamintește, periodic, președintele țării), fie sistemul protejează din umbră afacerile ilegale, pentru că este complice al rețelelor mafiotice de sens. 

Cine știe, poate că sistemul le este chiar și instigator. Nu este exclus ca sistemul să exercite, prin toleranța față de acest fenomen infracțional, un alt fel de control al populației, unul nelegitim, totalitar și anti-democratic. Prin vulnerabilități artificial construite, prin dependențe induse pas cu pas, prin trecerea de la „iarba de calitate”, la pastilele recreaționale, la prafurile euforice și, la final, la narcoticele injectabile, prin frica de epuizarea stocului de „marfă”, oamenii devin mult mai ușor remodelabili și manipulabili. Poate că acesta este și rolul (voluntar asumat, preluat prostește sau agățat din pură lăcomie) al exponenților organelor de control și al autorităților, transformați ei înșiși în traficanți. 

Nu trebuie uitat rolul consultanților privați, plătiți pentru a acoperi cu audituri și rapoarte frumos ambalate infracțiunile și fărădelegile din domeniu.

Ce fac, în schimb, autoritățile române, cu o precizie de metronom? Ne blochează nouă, cetățenilor „neconsumatori”, conturile bancare, pentru nereguli în formularele de actualizare a datelor cu caracter personal. Ne suspectează pe noi că îi infectăm pe „imunizați”. Ne execută silit pe noi pentru datorii bugetare de 50 de lei.

(finalul studiului)

E DACĂ TRECE, DOAMNĂ, VARA (sursa net)

 E DACĂ TRECE, DOAMNĂ, VARA......✍

N-am apucat bine să gust

Plăcerea clipelor de-afară,

Că...uite...trece și august

Și se încheie înc-o vară!

Natura și-a schimbat culoarea,

Timpul, încet, trece tăcut...

Însă, eu încă am onoarea,

Prin versul meu, să vă salut!

În primul rând, stimată doamnă,

Pe tine te salut cu drag...

Ce dacă vine înc-o toamnă!

Așteapt-o fericită-n prag!

Așterne-ți zâmbetul pe buze,

Arată-i toamnei că nu-ți pasă!

Ce dacă pică două frunze!

Tu, toamna ești și mai frumoasă!

Ce dacă ani, câteva zeci

S-au strâns...să nu-ți pese de ei!

La fel de grațioasă treci,

Purtându-ți pașii pe alei!

Când treci prin parc, pe lâng-o bancă,

Se uită domnii pe furiș...

De n-ai încredere, încearcă,

Să vezi, cum toți rămân ,,afiș"!

Poartă în tine primăvara

Și fii frumoasă, că ai timp...

Ce dacă trece, doamnă, vara!

Este un simplu anotimp!